Perustaja Mirkelz

Medioita voi lisätä

Jäsenet

Perustettu 15.10.2017 01:14:00 Jäseniä 12 Vierailuja 2 349 Medioita 387

Autoihin liittyvät

--_-- --_--
mahtuu mahtuu mahtuu mahtuu
Sotilaspoliisien niva ysärillä Sotilaspoliisien niva ysärillä
S4 S4
Antaa lasten leikkiä Antaa lasten leikkiä
vihreät degrona vihreät degrona
hieno miniauto hieno miniauto
ENEMY SPOTTED ENEMY SPOTTED
tärkeä apuri tärkeä apuri
Korjaamon kisse Korjaamon kisse
pimp my ride on nöyryytetty pimp my ride on nöyryytetty
trabant trabant
Helvetin lutkat kokoajan parkissa Helvetin lutkat kokoajan parkissa
Mikan faijan bemarin mittari Mikan faijan bemarin mittari
eräänlainen startipilotti eräänlainen startipilotti
kätevä imuri kätevä imuri
Palo-automuseo 2011. Suljettu paikka Palo-automuseo 2011. Suljettu paikka
Kevään ekat sinivuokot Kevään ekat sinivuokot
renkaan paikkaus renkaan paikkaus
Hyvä auto toi tesla Hyvä auto toi tesla
Liftarit Liftarit
Tulee tekemään höpöä Tulee tekemään höpöä
Sattumia Sattumia
vittuku taas eskaloituu vittuku taas eskaloituu
@-
 1 313 näyttökertaa, 9 viestiä, 0.1 MB, 1 tiedosto, 14.03.2019 17:52:01
[ + 17 - | ]
👑 Plussatuin 14.03.2019.
👑 Katsotuin 14.03.2019.

Taidetuokio

[26299] [0.jpg] [0.1 MB] [676x960] [] []
0.jpg

opel

(5)  · 

edelfelt

 · 

1893

14.03.2019 23:00:03
#171129 [+-] Piilota Suosittele

Los Burgeros:
B mallin Asconan valmistus lakkasi 1891.

Vuodelta 1893 olevassa kuuluisassa maalauksessa oli virhe, koska kuvassa oli useamman vuoden käytetty Opelin romu, eikä suinkaan tuore 1893 vuoden Ascona C. Tästä syystä hipsterit jo aikoinaan dissasivat maalausta ja taidekriitikot pitivät tätä virhettä pyhäinhäväistyksenä. Sierra-fanboyt sen sijaan nauroivat kippurassa.

16.09.2022 18:42:29 | 18:43:24
#599420 [+-] Piilota Suosittele

>>599418
Liian luksusta.

Vanhemmista Opeleista vain Kadettit A, B, C, D, E ja Rekord C + Rekord C HardTop Coupe + Opel Commodore A Coupe + Opel Ascona B

Ehkä jotain muutakin, mutta muisti loppui noihin.. ja eipä tuo E Kadett ole edes vanha, mutta kun tuli koko värisuora, niin piti ottaa esille.
Ajamassa noista Kadett C (useita), Kadett E, Rekord C, Rekord C HT Coupe, Commodore A.
Omistanut Kadett C (pari kappaletta, taisivat olla '76 ja '78) ja Rekord C ('71).

Manta, erityisesti A Manta (samoin kuin A Ascona) olivat kyllä upeita vehkeitä. Ei tullut kuitenkaan kyytiin saati ajamaan päästyä.

16.09.2022 18:49:43
#599421 [+-] Piilota Suosittele

>>599420
Mä en muista tarkkaan Mantan mallistoa, mutta autokoulussa opettaja ei niistä tykännyt. Selitti että ne on hienon näkösiä kyllä, mutta sellasia "muka-urheiluautoja, joita ajaa muka-urheilulliset kuskit ja kolaripaikalla mitataan kenen palaset lensivät kauimmaksi"

Toki, muistan että 90-luvulla jengi päästeli niillä aika kovaa kyytiä sillä poliisilla oli siihen aikaan vissiin mondeot käytössä?

16.09.2022 18:58:04
#599425 [+-] Piilota Suosittele

>>599421
Mantaa oli vain alkuperäinen 70-luvun alun A ja sitten 70-luvun puolen välin jälkeen tullut B, jota tehtiin sitten facelifteillä 80-luvun lopulle asti. Korvaajaksi tuli sitten suomalaisille ja Keke Rosbergillekin tuttu Opel Calibra.

Ikänsä puolesta taisi olla niillä kaahaus enemmän kasarijuttua kuin ysärijuttua. Eihän Mantaa mahdottoman paljon ollut koskaan, mutta itse korttia ysärillä ajaessani en edes haaveillut Mantasta kun niitä oli jo silloin niin perkuleen vähän.

Mantaa sai kyllä sen ajan tehoihin nähden isoillakin koneilla ja isoilla tehoilla, mutta tietysti Suomessa kun ollaan, niin niitä alkaen malleja melko tehottomilla koneilla niistä oli paljon. Ihan kuin vaikka sitten Ford Sierrankin kanssa.

90-luvulla poliisilla oli pitkälti vielä 900 Saabit käytössä. Mondeo ilmestyi vasta pitkällä 90-luvulla ja niitä alettiin vähitellen hommaamaan poliisille lisää ja lisää korvaten Saabeja. Korvasivat Saabit jollain Fordin lahnoilla, jumalauta.

16.09.2022 19:16:07
#599429 [+-] Piilota Suosittele

>>599425
Naku on Hyvinkäältä.
Jos sinne joskus eksyt, niin huomaat, että se pitäjä lahaa sellaisen 10-15 vuotta kehityksestä jäljessä.
90-luvun lopulla hyvinkääläisillä oli muodissa 501 Levikset, college-paita tyylikkäästi hihoista vyölle sidottuna tai rennommin olkapäiden yli heitettynä ja ehdottomasti takatukka.

16.09.2022 23:42:36 | 23:43:20
#599466 [+-] Piilota Suosittele

>>599425
Mä mutuilen että idea oli se, ettei 18-22v ollut varaa ostaa uutta. Siksi, ysärilllä Manta oli suosittu "urheiluauto" koska sitä sai semi-edulliseen hintaa

Ei ysärin teinit, ajanu ysärin autoilla

16.09.2022 23:59:44 | 00:00:28
#599471 [+-] Piilota Suosittele

>>599466

Ysärin teinit ajoivat halvoilla 70-luvun lopun / 80-luvun alun autoilla. Opel Kadettia, Ford Escortia, Datsun Cherryä, Volvo 14x/24x, Toyota Corolla KE20/KE30. Jos oli vähän rikkaampi, niin silloin oli Corolla DX jopa alla.

Manta oli todella kallis auto käytettynä silloin, niin A kuin B.

Oikein rikkaat isukin rahoilla pörräävät valkoisen takatukan omistavat 501 levisläiset, joilla oli Benettonin tai Lacosten paita tyylikkäästi hihoista lantiolle sidottuna, ajoivat sitten Saabin turboilla (900 tai jopa 9000) ja jos rahaa oli vähän vähemmän, mutta juppimeno päällä, niin 90/900 tehottomana versiona silloin.

Sen lisäksi, että Manta oli kallis, se oli harvinainen. Joitain äkkirikastuneita kunnolla aikuiseen ikään päässeitä juppeja muistan B-Mantalla ajelleen. Mutta esimerkiksi hyvin menestyvät myyjätkään eivät ajaneet Mantalla.

17.09.2022 14:31:09 | 14:31:46
#599570 [+-] Piilota Suosittele

>>599471
Riihimäellä oli kaksi mantaa ajossa, toisen kyytiin pääsin. Molemmat oli varhaiskuskeja, eli kortti taskussa alle 2v

PS. Honda Civic oli myös yksi ysärin suosikeista.

[ 9 viestiä | ]