Turkkilaiset Turkkilaiset
Iikka kivi? Iikka kivi?
Miks kaikki vassarit on näin vitu sekasi? Miks kaikki vassarit on näin vitu sekasi?
Ja taas Husu.. Ja taas Husu..
Twitter 2 Twitter 2
Otso Otso
Vegaanin valinta Vegaanin valinta
Mamumies Mamumies
pakolaiset pakolaiset
arab birb arab birb
Suvakin fantasiat Suvakin fantasiat
Argumentit koirien puremisista Argumentit koirien puremisista
And then one day And then one day
voi jumala voi jumala
@mtlvmpr pyys, minä tein @mtlvmpr pyys, minä tein
E-ei naiset voi olla vahvempia ku miehet... E-ei naiset voi olla vahvempia ku miehet...
hitler hitler
Tasa-arvoa ylen malliin Tasa-arvoa ylen malliin
reivit reivit
vettä vai vodkaa vettä vai vodkaa
Lomakauden terveiset! Lomakauden terveiset!
ohje ohje
Jurassic Rock TV - Haastattelussa Mokoma Jurassic Rock TV - Haastattelussa Mokoma
Kulmunillakin on vaikeuksia pitää näppinsä irti niistä Kulmunillakin on vaikeuksia pitää näppinsä irti niistä
 242 näyttökertaa, 25 viestiä, 9.84 MB, 1 tiedosto, 26.06.2026 19:31:02
[ + 2 - | ]

Syksyn hirvestyskalusto

[88941] [1000001522.jpg] [9.84 MB] [4080x3072] [] []
1000001522.jpg

kivääri

(19)
26.06.2026 20:50:19 | 23:50:42
#759525 [+1] Piilota Suosittele

>>759523 Ja mitä ne tekee? Ottaa sylkikokeen, kusikokeen, verikokeen, rasvakokeen ja vielä hiuskokeen (toisin kuin maamme edelliseltä PÄÄMINISTERILTÄ, joka veti sentään KOKAIINIA) ja toteaa, ettei tämä ole käyttänyt edes kannabista ainakaan viimeiseen vuoteen ja maksa-arvotkin viittaa kohtuulliseen alkoholinkäyttöön? Penkooko ne kämpän läpi ja löytävät kukkaruukkuna toimivan bongin, josta ei löydy edes jäämiä pilvestä? Aseetkaan ei ole edes minun hallussa, vaan asesepän kaapissa säilössä, kun minulla ei ole tarvetta niitä kotona pitää.
Varmaan ne tekee jotain hurjaa :D

Voisit muuten tehdä profiilin, Harri/Riku-Ville/Nagis, sillä näistä asioista olisi hauskempi keskustella asiallisesti, kun tietäisi, että keskustelee koko ajan saman henkilön kanssa. Vai pelkäätkö, että sinun asioista vinkataan poliiseille, niissä saattaisi ollakin jo jotain tutkittavaa... ;)

26.06.2026 20:59:52
#759527 [+1] Piilota Suosittele

>>759524 Aika epätarkkoja jos ampuu sillä "miltei-sarjatulella", pitää olla pirun hyvin tuettu, että osuu tauluun jos paukuttelee vähänkään useamman kuin yhden laukauksen viiteen sekuntiin. Tuolla alemmalla olen kerran ampunut tauluun kymmenen patia niin sanotusti "yhtäkyrpää", kasa levisi kuin Eelin perse kun ei tähdännyt rauhassa.

26.06.2026 21:21:02
#759530 [+1] Piilota Suosittele

Aseista en juurikaa erikoisemmin tiiä, niin heitetään veikkaus että tuossa on Tikka tai Valmetti, kun nuo pitäs olla ainaskin kotimaisia?

26.06.2026 22:54:26 | 22:56:03
#759553 [+1] Piilota Suosittele

>>759540
alemman rungosta tuli vähän mieleen RK niin siksi veikkasin Valmettia

Oikein :D Aito Valmet Petra .308, legenda. Tuolla yksilöllä on tullut pyllistettyä muutamakin hirvi viime vuosikymmenten aikana ja varsinkin nyt kun ne alkaa olla jo aika harvinaisia, niin aseita ymmärtävät ihmiset alkaa mielellään kyselemään siitä kun asiasta tulee puhetta.

>>759541 Ei ne maurien jälkeläiset osaa tehdä kuin haulikkoja.

>>759544 Metsästän äitisi seurassa, mutta silloin käytössä on nahkatykki joka laukoo laaturyyniä.

>>759546 Nyt tuli molemmat oikein, 308. Remarihan tuo toinen on. Kysyitkö tekoälyltä vai tiesitkö itse?
Petraan verrattuna kevyt, mutta mekaniikaltaan monimutkaisempi. Pitäisi vielä vaihdattaa siihen parempi kiikari ja laitattaa suujarru, niin se alkaisi olla aika bueno vehje.

26.06.2026 23:31:39
#759559 [+1] Piilota Suosittele

>>759553
Itse en metsästä enkä ole Keanu Reeves, mutta meidän seuralla on tollanen Remari. Petra oli muistaakseni Valmetin ainoa metsästyskivääri. Myönnän että piti Googlesta tarkistaa että vastaukset oli ainakin suurin piirtein oikein.

26.06.2026 23:45:37
#759562 [+2] Piilota Suosittele

>>759559 Monikaan aseista tietävä ei metsästä tai edes omista asetta, koska onhan nuo yleensä mekaanisesti aika hienoja vehkeitä ja sekös tekniikka-autisteja innostaa. Itselläkin on sen verran metallitekniikan alan historiaa, että aseet kiinnostaisi teknisesti enemmän kuin niillä ampuminen, jos en (omasta mielestäni) olisi niin pirun hyvä ampumaan :D

27.06.2026 11:58:48
#759623 [+-] Piilota Suosittele

Olin kalareissulla edellisyön, että missasin tietovisan, mutta
täysin ilman googlea olisin osannut sanoa, että remingtonin tekemä puolarikivääri,
joita muistaakseni oli 308 ja 30-06 väljyyksissä jenkkimarkkinoilla.

Ja alempi valmet petra kuuluu jo suomalaiseen sivistykseen.

Suomalaiseen hirvestykseen vähintäänkin päteviä kapineita.

27.06.2026 13:57:18
#759651 [+-] Piilota Suosittele

>>759623
mutta täysin ilman googlea olisin osannut sanoa...

olisin tiennyt eilisen Eurojackpot numerot, mutta...

jne

Selitykset ovat kuin perseenreikiä, meillä jokaisella on omamme.

Mutta onhan nuo pirun päteviä hirvikivääreitä, toki vanhaa tekniikkaa ja puoliautomaatteja ja siksi painavia, mutta luotettavia.

>>759634 Ai koska sinua keljuttaa nokkela ja huumoripitoinen, mutta terävä sanailuni? :D
Voisit muuten tehdä profiilin, Harri/Riku-Ville/Nagis, sillä näistä asioista olisi hauskempi keskustella, kun tietäisi, että keskustelee koko ajan saman henkilön kanssa.

27.06.2026 17:18:59
#759693 [+1] Piilota Suosittele

>>759651 Painoa enemmän aseessa jota raahataan paljon selässä muu ergonomia
on melkein isommassa roolissa. Remingtoni sulavampilinjaisena varmasti kivempi
hihnassa, kuin petra, jossa on aina jokin reuna painamassa kylkeen,selkään jne.

Sen verran paljon omaa arskaa metsällä raahannut, että olishan .17hmr väljynen sako
huomattavasti mukavampi jo painonsakkin puolesta, mutta ennemmin vähän
enemmän kantamaa, kun tahtoo suoalueilla järestään teeret tulla kuville syliin,
tai pirut jäävät 300m päähän.

[ 25 viestiä | ]