valheita valheita
täällä vartioin minä täällä vartioin minä
peksi hymyhuuli xoxo peksi hymyhuuli xoxo
lääh puuh lääh puuh
eka kerta eka kerta
george floyd george floyd
putkiblyat putkiblyat
Karponaaraa ite tein huutista lampaille Karponaaraa ite tein huutista lampaille
nokivasara nokivasara
spandex spandex
Luolaston pojat Luolaston pojat
oot kuin veli mulle oot kuin veli mulle
parempi matrix parempi matrix
taco cat taco cat
dädi :D dädi :D
obi-wan mjäy obi-wan mjäy
Aina jaksaa naurattaa Aina jaksaa naurattaa
täs mä digimummon haarojen välissä täs mä digimummon haarojen välissä
BLYATMAN 9000 BLYATMAN 9000
Ryppy jakaa viisautta osa XI Ryppy jakaa viisautta osa XI
börheä parturi börheä parturi
nigger :D nigger :D
ujoo drifausta ujoo drifausta
Intialainen munakas Intialainen munakas
 369 näyttökertaa, 8 viestiä, 5.92 MB, 2 tiedostoa, 06.04.2026 13:03:15
[ + 1 | ]

Hassu viedo ja luonnollinen eines

[87220] [974.jpg] [3.62 MB] [3060x4080] [] []
974.jpg
[87219] [980.mp4] [2.3 MB] [576x1024] [19.97s] [] []

mango

 · 

snellmann

 · 

kauppa

(98)
06.04.2026 20:48:04
#747304 [+-] Piilota Suosittele

>>747247
Makkara koostuu tietääkseni lihasta, läskistä, suolesta sekä jauhetuista jänteistä ja muusta, mitä eläimestä nyt irti lähtee. Ei kai niihin ole pakko mitään lisäaineita pistää, vaikka niin varmasti yleensä tehdäänkin.

07.04.2026 10:33:51
#747380 [+-] Piilota Suosittele

>>747304 Juu ei se varsinaisesti ole mitään uutta, että makkara juurikin tehdään
siitä lihasta/ruhosta mistä ei saada enää pihviksi/paistiksi kelpaavia paloja.

Kuinka paljon siinä on sitten lihaa ja kuinka paljon lihaan verrattavia
osia määrittelee enemmän sitä ns. laatua.

15% lihaprosentti ja 40-60% lihaan verrattava kertoo, että huomattava osa on jauhoa.
Kysymys, että lasketaanko se lisäaineeksi vain tavanomaiseksi täytteeksi ?

[ 8 viestiä | ]