En ole robotti :) En ole robotti :)
Kevätsiivouksen aika Kevätsiivouksen aika
Puolangan pessimistiryhmän rintanappeja Puolangan pessimistiryhmän rintanappeja
"This is my fetish" "This is my fetish"
Mr. Creosote Mr. Creosote
Luottamus menetetty Luottamus menetetty
Vihannesosasto Vihannesosasto
Ensin ammutaan ja sitten kysellään Ensin ammutaan ja sitten kysellään
Minä yhdyn häneeen Minä yhdyn häneeen
Aamuvirkkujen tyrannia Aamuvirkkujen tyrannia
Tälle miehelle ei vittuilla Tälle miehelle ei vittuilla
Vegaani-Virgin vs. Munamaito-Chad Vegaani-Virgin vs. Munamaito-Chad
Nikke knakkerton Nikke knakkerton
Vappunaamari Vappunaamari
Apina varastaa persikan Apina varastaa persikan
Yhdyntäopas luolastolaisille Yhdyntäopas luolastolaisille
Korkeamman tason mämmi Korkeamman tason mämmi
Pitkä rengasretki Pitkä rengasretki
Vaalilupaukset Vaalilupaukset
testi testi
Paree opetella uimaan Paree opetella uimaan
Moikka meen nukkuu suomi versio 1.0 Moikka meen nukkuu suomi versio 1.0
Helsingin sanomat, 28.7.1914 Helsingin sanomat, 28.7.1914
Kotityttö tehtävällä Kotityttö tehtävällä
 493 näyttökertaa, 6 viestiä, 2.65 MB, 1 tiedosto, 21.07.2025 14:42:23
[ + 2 | ]

pikku remppaa

[81917] [aaf5578e14889574.mp4] [2.65 MB] [576x1024] [21.27s] [] []

21.07.2025 20:48:24
#707697 [+1] Piilota Suosittele

>>707688 Ei tuo ole, kuin julkisivu elementti, joka ei lähtökohtaisesti
ole kantava seinä. Näkee tuosta harjaterästen sivutuen vähyydestäkin, että
raskasta taakkaa ei ole suunniteltu kestämään.

Mutta en silti oikein usko, että tuolla toimenpiteellä on suunnitelleen insinöörin
hyväksyntää.

21.07.2025 22:25:32
#707760 [+-] Piilota Suosittele

>>707697 Kyllä tuossakin luulisi olevan painoa päällä jonkin verran, joten siinä ei ole tarvinut rakentamisvaiheessa käydä kaksistakaan mokaa, että joku paikka pettää.

21.07.2025 23:22:19
#707775 [+-] Piilota Suosittele

>>707760 Huomaat, että seinä loppuu tuohon ns. parvekkeen
lattiaan/alapuolen seinän yläreunaan. Siellä on takana varsinainen pilari/lattia elementti
johon tämä julkisivuelementti on kiinnitetty omista hakasistaan/kiinnikkeistää, jotka on yleensä valettu
umpeen ennenkuin siihen puotetaan uutta päälle.

Väittäsin, että tuon vahvemman keskipalan takana menee sitten kantava pilari/seinä.
Piikkaavan ukon takana näkyy oletettavasti
varsinainen kantava pilari kerrostalon nurkassa.

Suunnittelijasta kiinni, että miten kyseinen rakennelma on oikeasti toteutettu,
mutta noin karkea oma arvio, jolle jätän silti mahdollisuuden olla päin vittua.

T: Elementtityöntekijä joka tekee tuntitöinä pilareita ja naapurihallissa
tehdään noita seiniä.

[ 6 viestiä | ]