Tällä kertaa Repon lempikolikot eivät ole varsinaisia kolikoita, vaan Neuvostoliiton valtiollisen hiilikaivosyhtiö Arktikugolin, eli "Arktisen hiilen", poletteja Norjalle kuuluvilla Huippuvuorilla! Yleensä Huippuvuorten neuvostorahat tehtiin paperista, kopeekasta sataruplaiseen, mutta jostain syystä vuoden 1946 sarjan pikkurahat 10-50 kopeekkaa lyötiin metalliin. Setelit ruplasta sataseen olivat paperia kuten ennenkin. Neuvostoliitossa tehtiin rahauudistus vuonna 1961 ja näiden käyttö loppui siihen. Venäjä yritti laskea liikkeelle uuden rahasarjan vuonna 1993, mutta Norja ei arvostanut alueellaan käytettävän kolikoita joissa lukee "Venäjän federaatio"
Metallinpalat on metallinpaloja. Näköjään esimerkiksi ebayssä nämä kaksi kolikkoa maksaisivat yhdessä lähemmäs 500 euroa, mä sain nämä vähän reilulla satasella.
Jahhah, tämä vahvistaa käsitykseni siitä, että sillin hirttäjät aiheuttivat suuren ja mahtavan katoamisen. Olisivat vaan suosiolla hyväksyneet nuo poletit niin tiedä mihin saakka maailma olis vielä ehtiny tähän mennessä.
[
5 viestiä
|
]
⭰
Repon lempikolikot: Sigismund III:n neljännestaaleri
Vanhempaa kuparia
Nakuankka kaupungilla 2
Repon lempikolikot: Tshingis-kaani!
Repon lempikolikot: Arabidirhemi
Jaroslav Jevdokimov: Fantazjor
"How bad can I be" by Stalin
Surkea ruoka-automaatti >:3
USSR kansallislaulu
Kuin vanhoina hyvinä aikoina SNTL:ssä
SDP
Karhu ja leijona seisovat yhdessä!
More money more börh - kokoelma
ei menny putkeen
hyvät ajat
Neukkujen ilmailusohjelmaa
75 vuotta Leningradin piirityksen murtamisesta
Toveri kissa
Robi Rähmä perustaa kommunismin
Se ainoa oikea Hitler-kolikko
Neuvostoliitto oli ihmiskunnan historian paras saavutus!