puhelimet pois puhelimet pois
koiro ohjeistaa koiro ohjeistaa
kissojen kiertokulku kissojen kiertokulku
demari demari
squiiishh :3 squiiishh :3
mcdonalds mcdonalds
auts haha auts haha auts haha auts haha
Turkin kansallislaulu Turkin kansallislaulu
seikkailijakisse :3 seikkailijakisse :3
Cyberpunk Venäjä Cyberpunk Venäjä
Kaivurille töitä :3 Kaivurille töitä :3
What? What?
ihana nainen ihana nainen
Mä ja mun muija Mä ja mun muija
tissejä tissejä
Kissa Kissa
Häiriköinti Häiriköinti
Kyllästynyt? Kyllästynyt?
Kiitos Kiitos
Suomalainen kuvalauta vuonna 2021 Suomalainen kuvalauta vuonna 2021
Lisko Lisko
Gachim@ster: Cinderella boys Gachim@ster: Cinderella boys
mäcdonalds mäcdonalds
tissie välii tissie välii
 882 näyttökertaa, 13 viestiä, 0.1 MB, 1 tiedosto, 09.09.2019 11:35:17
[ + 3 - | ]

Vain valkoinen voi olla rasisti

[34073] [tiedosto.png] [0.1 MB] [492x3116] [] []
tiedosto.png

feissarimokat

(147)
09.09.2019 15:03:57
#244265 [+-] Piilota Suosittele

Vakavasti ottaen tässä on nyt ilmeisesti kyse siitä, että "valkoinen ei voi kokea rasismia" väite johtuu väittäjän äärettömän pienestä maailmankuvasta, jonka sisältä löytyy vain ja ainoastaan se yhteiskunta, jossa väittäjä elää. Tässä tapauksessa yhteiskunta on todennäköisesti Suomi, jossa valkoiset ovat enemmistö ja muualta tulleet muut etnisyydet vähemmistö. Tämän seurauksena on looginen johtopäätös, että valkoinen ei voi kokea rasismia.

En tiedä mikä on se selitys asiasta johon Khadi viittaa, mutta luulen sen sisältävän paljon asiallistakin tekstiä yhteiskunnan rakenteista suolattuna tympeän kapealla perspektiivillä. Rasismin yleinen määritelmä ei rajaa rasismin kohdetta tai sen toteuttajaa. Rasismissa etniset erot johtavat lopulta jonkun ryhmän harhakäsitykseen ylivallasta ja alkavat pahimmassa tapauksessa näkyä yhteiskunnan hyväksyminä toimintamalleina.

09.09.2019 16:57:48
#244323 [+-] Piilota Suosittele

>>244265
Tässä tapauksessa yhteiskunta on todennäköisesti Suomi, jossa valkoiset ovat enemmistö ja muualta tulleet muut etnisyydet vähemmistö. Tämän seurauksena on looginen johtopäätös, että valkoinen ei voi kokea rasismia.

"Looginen". Siis kehitysvammainen.

09.09.2019 19:18:28 | 19:19:22
#244404 [+-] Piilota Suosittele

>>244265
Jos nyt pääsen hapseilemaan tähän; mustat ovat esimerkiksi jenkeissä todella rasistisia valkoisia kohtaan, ja olen huomannut Suomessa samaa, mutta en paljoa kaupungilla viihdy, ja asuinalueellani ei asu paljoa maahanmuuttajia (jos yhtään) tai näiden jälkeläisiä. (e: turpa kiinni, ensimmäisen tai toisen polven)

Vantaalla sain kokea katseet, vihat, ja ryöstöyrityksen. Siellä oli muutenkin vähän kireä tunnelma. Kiva olla kotona :)

10.09.2019 21:17:48
#244795 [+-] Piilota Suosittele

Ennen vanhaan hullut olivat suljetulla osastolla. Nykyään ne huutaa "Ei natseja Turkuun tms" julkisilla paikoilla ja vöyhöttää netissä. Itte en ole rasisti vaan roturealisti. Toki jos tehdään semmoinen temppu, että otetaan afrikan neekeri, aasiasta kierosilmä, intiaani ja kajaanilainen vastasyntyneinä ja laitetaan ne kasvamaan johonkin tiettyyn maahan ja kulttuuriin niin niistä kaikista tulee sen kulttuurin edustajia OLETTAEN, että niille ei ruveta höpöttämään mistään rotumääritelmistä ko. perheessä.

Neekerin poikasesta saadaan varmasti yhteiskuntakelpoinen eläjä jos se kasvatetaan asiallisesti, eli ei hoeta rasistia joka helevetin käänteessä. Menen jopa niin pitkälle, että jos manne otetaan poikasena ihmisten kasvatettavaksi, niin siitä tulee ihan normaali.

[ 13 viestiä | ]