auttaa kulkukissaa juomaan auttaa kulkukissaa juomaan
Kanaa ja muuta paskaa Kanaa ja muuta paskaa
Lihava nainen Lihava nainen
kaaleet ja nopeet kaaleet ja nopeet
Mitä "miehet" pelkäävät? Mitä "miehet" pelkäävät?
Töissa Töissa
hyvin asennettu hyvin asennettu
peljästyi peljästyi
Tällä hetkellä viimeinen omakuva Tällä hetkellä viimeinen omakuva
Mars Mars
Greta Greta
Joni...mit Joni...mit
Tarpeellisin kunniamaininta :3 Tarpeellisin kunniamaininta :3
Harvemmin käytetty, mutta tuikitärkeä kunniamaininta Harvemmin käytetty, mutta tuikitärkeä kunniamaininta
Antero Antero
korkeajännitys korkeajännitys
massijäbä massijäbä
Hymyhuulet Hymyhuulet
Tulisitko viekkuun kultaseni? Tulisitko viekkuun kultaseni?
Teki uukkarin Teki uukkarin
Jossu pääs töistä ja haluis jotain kivaa Jossu pääs töistä ja haluis jotain kivaa
Väyrynen Väyrynen
Saunas Are Toxic Gas Chambers Saunas Are Toxic Gas Chambers
Börh Börh
 438 näyttökertaa, 14 viestiä, 0.14 MB, 1 tiedosto, 22.10.2025 15:22:11
[ + 1 | ]

hävetkää!!!!!!

[83998] [tiedosto.jpg] [0.14 MB] [736x1000] [] []
tiedosto.jpg

avohakkuut

22.10.2025 16:06:07
#723071 [+1] Piilota Suosittele

>>723065
Rypäse kantoon läski, me ei olla VIELÄ tehty kuin harvennushakkuita, eikä ole syytä kuin ehkä mun lapsilla tehdä avohakkuita, lisäksi Suomessa sun pitää istuttaa siihen uudet taimet tilalle, myrkyttää niitä hirviltä, ja jos hoidat metsää kunnolla niin kuin me, raivata roskapuut helvettiin niiden kasvun tieltä.

22.10.2025 16:11:41
#723073 [+-] Piilota Suosittele

>>723071 jaah sieltä tehtaanomistajan pojalla SATIINI-HERRALLA meni suoraan tunteisiin :D:D:D::D:DD vituttaako noin paljon ettet voi raiskata luontoa yhtä vapaasti kuin avovaimoas :D:D:D::D:D:D:DD

22.10.2025 16:25:57
#723078 [+1] Piilota Suosittele

>>723066 Selluksi se menee yhtälailla, jos metsää omistavat.
Eiköhän eräs näyttänyt hyvin jo esimerkkiä, miten pidetään puheet ja teot linjassa.

22.10.2025 16:25:57
#723079 [+-] Piilota Suosittele

nykyään noi nynnyt käy vaan ripustamassa rätin ja menee kotiin. ennen ne sentään vetäs ittensä kettingillä työkoneeseen ja keskeytti hakkuun. "mut kun tulee kylmä" nynnyt.

23.10.2025 02:18:44
#723186 [+1] Piilota Suosittele

>>723066
Boomereiden vanhemmat, kun heittelivät lusikkaa nurkkaan ja hanskoja naulaan, niin kaupunkeihin muuttaneet cityvihreät eivät tienneet mitä perivät.
Metsää, kun tarvii hoitaa ja hakkuita tehdä, että se kasvaa.

Muistan elävästi, kun viidennellä luokalla luokanopettajana oli yksi stadilainen mummo, joka kertoi, että mänty kasvaa vain kärjestään istutetussa metsässä.
Pellolla kuulemma männystä tulee pensas.

23.10.2025 19:41:51
#723285 [+-] Piilota Suosittele

>>723186
Männystä ja kuusestakin saa hienon pensaan ja aidan jos menee pahoinpitelemään sen latvustoa. Ei siitäkään mitään kasva jos et raivaa roskakasveja alkuvaiheessa sen ympäriltä. Jokavuotista metsänhoitoa, tänävuonna myrkytykset tehty.

23.10.2025 20:32:53
#723316 [+1] Piilota Suosittele

>>723285 Kyllähän komein joulukuusi löytyy vähän aukealta, että oksat ovat kasvaneet tasaisemmin joka suuntaan vs umpirisukossa kasvanut, jotka tahtoo olla melko muotopuolia.

Kyllä ne puut kasvaa parhaiten, kun niillä on vähän tilaa ns hoidettu metsä vs täysin luonnonrisukko.
Todella vanha luonnonmetsä on tuon juuritason hoidon tehnyt itse tukahduttamalla pienen aluskasvuston blokkaamalla valon ja viemällä ravinteet syvemmältä ettei pienillä puilla ole edellytyksiä kasvaa.

23.10.2025 20:51:18
#723325 [+1] Piilota Suosittele

>>723316
Niin, parhaat löytyvät tänäkin vuonna sieltä jossa olemme risukkoa raivanneet. Ikävää että se oli koivua suurelta osin, mutta kuusi-metsämaata siihen piti istuttaa hakkuiden jälkeen 2014.

Haimme viimeksi perinteeksi muodostuneen kuusenhaun sukulaisten kesken 2012.

Ajomatkalla on joulukuusifarmi, tienaavat varmasti hyvin sivutyönä.

[ 14 viestiä | ]