Tik ja Tok Tik ja Tok
bläkkistäjä bläkkistäjä
Kusetus Kusetus
Tää kertoo paljon yhteiskunnasta Tää kertoo paljon yhteiskunnasta
Yllätyitkö? Yllätyitkö?
More money more börh - kokoelma More money more börh - kokoelma
high five high five
Kissa roskiin Kissa roskiin
Kielto Kielto
Timo, pistä pyssy pois... Timo, pistä pyssy pois...
Drachen Lord Skrrr Skrrr Drachen Lord Skrrr Skrrr
Wide world of web Wide world of web
pikalataus pikalataus
Siitoin heittää keihästä Siitoin heittää keihästä
spidercat :3 spidercat :3
kaksinpeli kaksinpeli
Hehe Hehe
Fontti Fontti
Hjalliksella on asiaa Hjalliksella on asiaa
anttuboy anttuboy
lentävä sirkkeli lentävä sirkkeli
Omena Omena
asioiden tiputtelemista asioiden tiputtelemista
räikköne räikköne
 617 näyttökertaa, 4 viestiä, 0.72 MB, 2 tiedostoa, 02.02.2022 15:09:55
[ + 4 - | ]

Ei kiitos.

[61367] [20220202_140824.jpg] [0.16 MB] [1600x1334] [] []
20220202_140824.jpg
[61366] [Screenshot_20220202-140854_Samsung-Internet.jpg] [0.56 MB] [1080x1477] [] []
Screenshot_20220202-140854_Samsung-Internet.jpg

ruotsipuolue

02.02.2022 16:17:18
#544617 [+2] Piilota Suosittele

Ihan normaalia kähmintää. Kun suomen työntekijöiden palkkauskulut ovat huipussaan, niin tarvitaan pljon halpatyövoimaa.

03.02.2022 00:16:45
#544778 [+-] Piilota Suosittele

Närpiö sinänsä oli aikanaan menestys juuri vietnamilaisten maahanmuuttajien vuoksi.

Porukka oli lähtenyt isoihin kaupunkeihin, lapsia ei kiinnostanut tomaattien ja kurkkujen viljely, vaan "modernit ammatit", työvoimapula oli kova - sitten saatiin pelastus Vietnamista.

Samoihin aikoihin läheinen Kristiinankaupunki sen sijaan täyttyi somaleista, jotka lökäpöksyilivät nurkilla ja aiheuttaen sitä pahennusta, mitä... niin... tiedätte, mutta enempää ei varmasti saa sanoa. Kristiinankaupunki jatkoi kuihtumistaan, menestystä ei ollut. Närpiöllä oli.

Ikävä kyllä, 25 vuotta myöhemmin paikalle ovat saapuneet myös vietnamilaiset roistot ja puliveivaajat ja se näkyy.
Toisaalta Närpiöstä on tullut sulatusuuni porukalle ja nykyään Närpiössä on jo Lähi-Idän porukkaa paikalla melkein liiaksi. Somaleita tosin Närpiössä ei kauheasti ole ollut, koska vietnamilaiset eivät lökäpöksynotkujia hyvällä katsele - siksi somalit ovatkin etenkin Kristiinankaupungissa.

Mutta Närpiö on hieno paikka. Hyviä ravintoloita meren äärellä, hieno hotelli ravintoloineen ja muutenkin (vielä) vallan mahtava paikka. Samoin kivenheiton päässä oleva Kaskinen.

Kristiinankaupunki ei enää olekaan niin kiva. Tiedätte kyllä mikä on taustalla ja miksi yritykset siellä ovat täysin nurin ja kunnon ravintolaakaan ei sieltä löydä. Hotellit tekevät tuplavarauksia/hukkaavat varauksia ja jopa valehtelevat, että ovat sopineet aamupalan ABC:lle, jossa asiasta ei mitään tiedetä.

[ 4 viestiä | ]