Rekisteröitynyt 20.10.2017 23:51:13
Nähty 518 päivää sitten
Sukupuoli Mies
Viestejä 26 678
Tageja annettu 788
Vierailuja 53 187
Medioita 339
Medioiden näyttökerrat 338 835
Plussia 9 822
Saavutuksia 64
+1      
Pitäiskö hakea kaljaa ja ottaa pikku sunnarit?
Mutta ei passaa liiotella. Se on huomenna lappiin lähtö.
26.10.2025 11:47:00
#723597 [+-] Piilota Suosittele

Ai nää oot Ouluun tulosa heittään keikkaa? Niksi-Pirkassa neuvottiin kerran, että ku vetää ykköskaljaa kolmosen sijasta niin voi juoda perkeleesti enemmän ja silti olla täysin ajokunnossa heti seuraavana aamuna. Liideliin, RAUS!

26.10.2025 13:08:15
#723619 [+1] Piilota Suosittele

>>723597
Mä näin muuten viime yönä unta että mun piti ajaa Ouluun. Mietin onko valupertti missä siellä ja eksyin Oulun sekavaan liikenteeseen. Sit mä yritin kokoajan ajaa vittuun sieltä mut ajelin kokoajan ku jossain vitun sokkelossa. Lopuks mä päätin että mä en voi tavata valuperttiä koska tulee jo pimeä ja mun pitää ajaa takaisin kotiin joka kestää ainakin 6 tuntia.

Heräsin aamulla hiestä märkänä

26.10.2025 15:16:13
#723637 [+-] Piilota Suosittele

Joo, pitää hakea antibiootit varmaan että pääsee töihin, tämä on jo yhdestoista päivä kun keuhkotkin täynnä limaa.

26.10.2025 15:38:51 | 15:40:04
#723653 [+-] Piilota Suosittele

>>723648
Mutta ku työntekijälläkin on irtisanoutumisaika


Tuo on vaan paperilla. Töihin ei kukaan voi pakottaa, jos mä sanon etten tuu enää huomenna töihin niin minkäs ne sille mahtaa? Toki, jos oot sopinut että oot jouluun asti töis ni se on toki sovittu asia sitte, mutta vapaaehtoista sekin

26.10.2025 16:05:49
#723658 [+-] Piilota Suosittele

>>723653 Pitää silti reilu olla. Lisäksi ku ottaa loparit nii päsähtää jumalaton karenssi. Ois tullu aikamoinen kiire hommata duunia ja sitä ois pitäny saada vähintää 3kk ajalle. Tähän vuodenaikaan raksalla lähes mahdottomuus.

26.10.2025 16:12:21
#723662 [+-] Piilota Suosittele

>>723656
Jos otan loparit niin luuletko että joku raahaa mut väkisin töihin? No kuule ei raahaa. Korkeintaan joku kela voi antaa karenssia, mutta vittuako se missään tuntuu kun järjestän itselleni uutta työtä. Ja vaikka karenssille joutuisinkin, niin mikään ei silti estä mua ottamasta lopareita. Jos mä sanon etten tule huomenna tule, niin en tule.

26.10.2025 16:21:12
#723665 [+-] Piilota Suosittele

>>723658
Aivan oikein, sinä ymmärrät paremmin. Se karenssi on ainoa asia joka voi tulla eteen, sekä irtisanomisajat on juurikin sitä varten että on aikaa löytää uusia töitä. Sun kohdalla sovitte tuon jouluun saakka, mikä on hyvin ymmärrettävää koska joulukuussa on yleensä vuoden suurimmat menot juhlapyhien takia.

26.10.2025 16:58:54
#723670 [+-] Piilota Suosittele

>>723665
"Se karenssi on ainoa asia joka voi tulla eteen,"

Jos et mene irtisanomisaikana töihin on kyseessä sopimusrikkomus ja siitä voi joutua jopa maksamaan, mutta käytännössä se tarkoittaa lähinnä sitä, että työnantaja purkaa työsopimuksen ja voi pidättää sulta lomarahat vahingonkorvauksena.

26.10.2025 17:02:28
#723674 [+-] Piilota Suosittele

>>723665
>>723670 Te olette molemmat oikeassa.

Lisäksi jos lähdet ovet paukkuen ilman varoitusta, se on niin saakelin törkeää, että raksapiireissä alkaa maine kiiriä edellä. Sitten saat ihan rauhassa kysellä töitä. Ei ole eikä tule jos et muuta toiseen maakuntaan.

26.10.2025 17:36:07
#723684 [+-] Piilota Suosittele

>>723674
Juu, siis mainehaittaa siitä varmasti tulee sekä seuraavassa työhaastattelussa tuleva työnantaja voi olla kiinnostunut edellisestä työpaikasta. Aina ne ei etisille pomoille soittele, mutta joskus joku on jäänyt ilman työtä ihan vaan koska edelliseen työpaikkaan oli oltu yhteydessä, tämä on totta.

Sitte taas jos firma on paska, sekä lähdet ovet paukkuen työhanskat pomon naamaan viskaten.. Niin ne taas ei voi vittuakaan jos mulla on jo seuraava työpaikka tiedossa. Myöskään kelan on turha valittaa karenssista, koska silloin ei paljon kiinnosta. Toki, kaikilla ei sitä uutta työpaikkaa tosta noin ole valmiina, tällöin siitä karenssista tulee ongelma. Se on totta.

Mutta toi että:
työnantaja purkaa työsopimuksen ja voi pidättää sulta lomarahat vahingonkorvauksena.


Tohon mä en usko. Vaikka jossain työsopimuksessa olisikin tosta maininta, niin erittäin harvinaista on että työntekijältä yhtään mitään pidätetään. Edellisessä työpaikassa eräs saikuttaja pistettiin pihalle, mutta sen saikku mikä sillä oli kesken maksettiin mukisematta. Samoin toinen joka teki fyysistä vahinkoa, eli rikkoi kuormanpurussa tavaraa jatkuvasti, lähetteli väärää jatkuvasti, vääriin osotteisiin jne jne tekee kuukaudessa heposti 10,000e menetykset firmalle. Se että se joutuisi itse niistä vastuuseen on äärimmäisen harvinaista. Mä tiedän yhden joka paskoi kokonaisen kaivinkoneen telat "kun piti vähän kokeilla" muttei sekään siitä joutunut vastuuseen vaikka kyseessä oli täysin asiaton työtehtäviin kuulumaton kikkailu kahvitaolla.

Sama noissa lomarahoissa, en usko että kovinkaan moni firma alkaa lomarahoista pelleilemään jos työntekijä lähtee ovet paukkuen vittuun. Se on parempi maksaa vaan lomarahat ja lopputili, sillä se on kirjanpidon sekä käytännön vuoksi vitusti helpompaa yksinkertaisesti päättää sen työsuhde samointein. Teoriassa se voi olla mahdollista, mutta käytännössä harvinaista

26.10.2025 18:03:12
#723704 [+-] Piilota Suosittele

>>723697
pidättää sulta lomarahat vahingonkorvauksena.

vahingonkorvauksena.


Eli siis kyllä liittyy kun luet tarkemmin. Ja kuten edelleen sanoin, teoriassa se voi olla mahdollista mutta käytännössä harvinaista.

26.10.2025 18:07:14
#723708 [+-] Piilota Suosittele

>>723704
Vahingonkorvaukset tulee kysymykseen vain silloin, jos tehty vahinko on tahallinen tai erittäin vakavasta huolimattomuudesta.
Eli sinun esimerkkisi eivät liity aiheeseen.

26.10.2025 18:47:37 | 18:48:26
#723722 [+-] Piilota Suosittele

>>723708
Kröhöm, tuo oli sinun lauseestas

Jos et mene irtisanomisaikana töihin on kyseessä sopimusrikkomus ja siitä voi joutua jopa maksamaan, mutta käytännössä se tarkoittaa lähinnä sitä, että työnantaja purkaa työsopimuksen ja voi pidättää sulta lomarahat vahingonkorvauksena.


Eli vahingonkorvaukset tulee kysymykseen vain silloin, jos tehty vahinko on tahallinen tai erittäin vakavasta huolimattomuudesta.

Ettäs tiedät.

26.10.2025 18:56:35
#723738 [+-] Piilota Suosittele

>>723726
Eli äskön eivät liittyneet aiheeseen ollenkaan, mutta nyt liittyy ?

Oikeastaan ihan sama, suhun en tuhlaa aikaa koska valupertti saa näistä aina ilmoituksen ja sulla menee itkemiseksi hieman liian usein. Edelleen, mun pointti oli että "Teoriassa se voi olla mahdollista, mutta käytännössä harvinaista". Se tarkoittaa sitä, että vaikka puhuttais työsopimusrikkomuksesta niin yleensä työnantaja on vain tyytyväinen siihen että nyt päästään tuostakin eroon. Se että aletaan pidättämään lomarahoja, on harvinaista.

Kelan suhteen karenssi on taas käytäntö, se on taas ihan selvä asia kun taas lomarahojen pidättäminen ei ole. Kelan karenssi on autromaattinen, tai saat kiikuttaa helvetisti erilaisia selvityksiä sinne.

Ihan sama mitä vastaat, sä et koskaan hyväksy että joku on eri mieltä kanssas niin antaa olla.

26.10.2025 19:19:50
#723752 [+-] Piilota Suosittele

>>723738
"Eli äskön eivät liittyneet aiheeseen ollenkaan, mutta nyt liittyy ?"

Sinun esimerkkisi ei liity aiheeseen, kun irtisanoutunut työntekijä ei hoida työvelvoitettaan.

Aika yksinkertaisesti olen asian kertonut ilman, että sitä voisi väärin ymmärtää, mutta sinä nyt et tajua tai halua tajuta ja huutelet itkemistä.

Kasvata hintti munat.

27.10.2025 00:43:12
#723982 [+-] Piilota Suosittele

>>723619
Nää tuskin uskot tätä, mutta mää oon toisinaan nähny unta luolastosta. Siis siitä, että nään tyyppejä livenä. Tossa yks yö kuitenki oli niin, että jompi kumpi meistä soitti toisillemme puhelimella ja ainu mitä nää selitit oli jotain möreellä ääneellä siitä sun "aperatiivi" videosta. Yritin kysellä, että mikä vittu sua vaivaa ku et vastaa mihinkään kysymyksiin mutta pidit vaan pieniä taukoja ja sitten taas jatkoit selittämistä semmosella Esko Mörkö lukee vanhoja Jalluja :D Sen mää muistan, että miettiin antavani mulle mun toisen numeron mihin voisit soittaa ihan normaalilla äänellä, mutta uni katkes.

Ja ainaki kaks kertaa oon ollu kylässä luolaston heppujen luona jossaki kerrostalokämpässä missä ne kolme tai neljä tyyppiä on jotain 16-kesäsiä pojan kloppeja jotka vaan kirjottelee luolastoon tai sitten yhelle toiselle sivulle missä oon kertonu olevani Oulun pormestari ja aina pelkään, että ku mun ei tarvi tehdä mitään niin joku vielä rupee kuulusteleen mua. Puhumattakaan niistä hoitamattomista puutarhoista joissa hirviöt jahtaa mua tai siitä miten entisen Anttilan tilalla on joku sisäpiha missä on erilaisia tikkaita mistä voi laskeutua katolta maahan ja siinä välillä on joku pieni kolo seinässä mihin joku on jemmannu huumeita.

Tai sitten ne seikkailut missä mä tiedän mistä kohdista seinistä pitää painella salaisia nappuloita, että avautuu pieni tallelokero joista mää pöllin aina kaikki kortsut, mutta jätän muut tavarat sikseen. Tai siitä miten tossa yks kerta olin jälleen kerran Japanissa ja ihmettelin, että miten vitussa mä oon tänne joutunu enkä osannu kieliä enkä tajunnu mistään hinnoista mitään ku ne oli jenejä. Yritin siinä sitten kaapia taskusta euroja ja mulla oli koirakin mukana. Siellä jossain hotellin respassa oli kuitenki joku suomalainen au-pair joka ei osannu neuvoa mua käytännössä mitenkään. Ja jenkeissäkin oon asunu vuokralaisena/turistina slummeissa ja aina täys paniikki päällä, että miten vitussa mä pääsen täältä takas kotiin.

Samoten entisten sukulaisten mökillä tulee vietettyä aikaa ja siinä on tontin rajalla semmonen metrin levyinen kuivuva oja jossa uiskentelee haukia ja taimenia, mutta kun ojasta loppuu vesi niin mää lähden sitten aukomaan niitä kanavia ylävirtaan isommiksi jollon päästään niille seuduille (todellisuudesta napattua alueena) missä kerranki mun isä söi ja möi muumioita muiden kanssa. Mutta se niistä.

ps. Ai joo, mulla on jatkuvasti undulaatit ja muut linnut hukassa. Niitä lentelee pitkin ja poikin kaupunkia, pihamaita jne ja meikä yrittää paniikissa sitten saada niitä kiinni, koska oon muuttamassa Tampereelle (jossa mulla on ilmeisesti kämppä) tai joskus harvemmin Turkuun! Hyi saatana mitä painajaisia! Ja monet kerrat tulee ooteltua junaa Vaasasta Ouluun tai sitten oon fillarilla jostakin siltä suunnalta polkenu kotiin muutamassa tunnissa ja siitä sitten jatkanu Rovaniemelle tai jonnekkin missä on ties mitä uusia paikkoja.

Nii ja sitte vielä toi Hailuoto. Sinne pääsee ku menee torin rantaan, lähtee lautalla kartalla oikeelle ja ylös niin siellä on sitten jälleen kerran oikeella ja ylläällä kartalla hautakumpu joka on peräisin viikinkien ajalta. Ettäs tiedät.

>>723658
Olin kerran harakirinä yhessä suunnittelufirmassa. Työkaveriks/ohjaajaks/ainoaksi joka välitti vittuakaan mun olemisesta siellä sattu sitten jonku yrityskaupan yhteydessä Nokialta joutunu gubbe joka oli puolta vuotta vaille eläkettä. Se kirjaimellisesti kävi joka päivä pyytämässä ja vittuilemassa pomolle, että irtisano mut! Ois päässy karensseista sillä eroon, mutta eihän se pomo tietenkään suostunu siihen. No mitäpä jännää meillä sitten oli siellä? Pelattiin päivät pitkät pasianssia, luettiin Bodom-järven uudesta pidätyksestä ja piereskeltiin. Että sitä äijää otti pannuun ku ei saanu potkuja vaan piti sinnitellä sopimuksen loppuun saakka.

27.10.2025 01:29:04
#724018 [+-] Piilota Suosittele

>>723982
Tiesitkö, että unet on aivojen simulaatio jotka välillä kouluttaa sua tosielämän tilanteisiin? Tän takia me kaikki nähdään unia jossa pudotaan korkeelta, jotta sä välttelet niitä paikkoja. Lapsena sä uskalsit kiivetä korkealle, koska niitä uni oli vähemmän.

Sama siinä "juokset mörköä karkuun mutta olet hidas" unessa, se kouluttaa sua jotta tosipaikan tullen juokset kovempaa.

Sitte esimerkiksi mun mutsi, mentiin monta kertaa risteilylle ja se näki useasti unta missä se on laivan kannella ja näkee lapset satamassa vilkuttamassa. Paniikki, laiva lähtee ja lapset jäi satamaan. Lopputulos oli se, että se vahti meitä aivan saatanan tarkasti aina ennen ku laiva lähti tai satamaan tultiin. Tää on äitien vaistoja, niiden unet on erilaisia mutta edelleen kouluttavia tositilanteeseen.

Monet unet on koulutussimulaatioita, sekä ne unet missä ei oo mitään järkee on yleensä sun muistojen kokoelmia. Siksi sä saatan olla eka kahvilassa, mutta sit nouset ylös ja käveletkin moottoritiellä jossa sattuu ja tapahtuu.

Ihmisen aivolohko joka käsittelee asioita rationaalisesti, "sammuu" unien aikana. Siksi ne unet tuntuu niin todellisilta. Tokim siihenkin on harjotteita miten voi ajatella rationaalisesti kesken unen mutta en suosittele. Unien tulee antaa viedä ja olla, eikä niihin kannata harjoitella sekaantumista. Se ei silti ikinä toimi että "Nyt mä haluan nähdä unta ku panen Jaana Pelkosta" niin ei, se ei silleen toimi. Ja liika tietoisuus unien aikana ei ole hyväksi

Mutta vitun hyviä nukkumatin leffoja neon välillä :D

28.10.2025 23:52:47
#724359 [+-] Piilota Suosittele

>>724018

No emmäkään ny ihan voi hereillä ollessa päättää, että mitä unia tuun näkemään. Mut toisaalta ku mää monesti kykenen lentämään ja käyttämään taikavoimia sekä vaihtamaan sukupuolta lennosta ja käytännössä kattoen raiskaamaan virtuaalimaailmassani olevia hahmoja niin minkälaisiin asioihin ne mun unet onkaan mua kouluttamassa?

29.10.2025 00:15:29
#724363 [+-] Piilota Suosittele

>>724359
No tietenkään kaikki unet eivät ole simulaatioita, mutta esimerkiksi painajaiset putoamisesta sekä hitaasti juoksemisesta on kansainvälisiä. Lähes kaikki meistä kansalaisuudesta riippumatta on nähny samoja painajaisia. Sit välillä tulee niin sekopäisiä unia ettei mitään rajaa, esimerkiksi lueppa tosta mun viesti

http://luolasto.org/u/123/feeds/85284

[ 27 viestiä | ]