odotus vs. todellisuus odotus vs. todellisuus
Kissakuvia ja gifejä Kissakuvia ja gifejä
Goatse Ressu (klassikoita) Goatse Ressu (klassikoita)
Lepää rauhassa Isoveikka Lepää rauhassa Isoveikka
animehuone animehuone
Its just a prank bro Its just a prank bro
Roosa Roosa
Makes you überlegen Makes you überlegen
tämä tappaa kissan tämä tappaa kissan
Tyylikäs leidi? Tyylikäs leidi?
history of the entire world, i guess history of the entire world, i guess
Gay Gay
en kadu mitään en kadu mitään
Ryynikännit Ryynikännit
Aniki ilman paistettua riisiä Aniki ilman paistettua riisiä
jonnet ei muista jonnet ei muista
Tatuoitu mulkku valehtelee Tatuoitu mulkku valehtelee
Yksinäinen tyty Yksinäinen tyty
Boing Boing :3 Boing Boing :3
Jossain asioissa ei ole päätä eikä häntää Jossain asioissa ei ole päätä eikä häntää
Terapeuttinen klassikkovideo lapsuustraumojen paranteluun Terapeuttinen klassikkovideo lapsuustraumojen paranteluun
Skilfully Combined :D Skilfully Combined :D
Eskon kiitospäivä (garfieldminusgarfield) Eskon kiitospäivä (garfieldminusgarfield)
hapsi_ hapsi_
 455 näyttökertaa, 14 viestiä, 0.2 MB, 1 tiedosto, 02.02.2026 19:23:54
[ + 5 | ]

Valupertin rottailu

[85883] [tiedosto.jpg] [0.2 MB] [500x1406] [] []
tiedosto.jpg

valupertti

(86)  · 

kela

(105)  · 

työkkäri

(14)  · 

töitä

(10)  · 

työtön

(105)  · 

työ

(113)  · 

meemi

(105)
02.02.2026 21:05:35
#736330 [+3] Piilota Suosittele

>>736323
Mhm, kerran nimittäin mulla oli tiedossa vanha työpaikka johon mua pyydettiin uudestaan töihin. Tuli kuiteski taas se lappu, että sun pitäis nyt hakea tänne ja tänne töihin tai tulee karenssia. No mä soitin sille käsittelijälle, että tosiaan mun ei tarttis ku vähän yli kuukaus niin mä saisin taas töitä. Ei käynyt, pakko hakea tätä mitä me sulle käskettiin. No sit mä kysyin voisko tän työhaun vaihtaa tähän mun edelliseen firmaan? Ei käy, pakko hakea tähän mitä me sulle tarjotaan.

Noh, sit tuli määräaika umpeen ja taas tuli yhteydenottoa jossa vaadittiin selitystä miksi ette ole hakeneet tätä työtä mitä teille tarjottiin? Kirjotin takas että "En hakenut teidän osoittamaanne työpaikkaa koska mä sain jo töitä"

Arvaa repesinkö kun vastauksena tuli karenssia 2 viikkoa? :D Siinähän antavat ja ihmettelevät kun meitsi on jo töis :D

02.02.2026 21:19:13
#736333 [+3] Piilota Suosittele

>>736331
Pahinta byrokratiaa oli se kun poistivat pätkätyöläisten edut, eli tää missä sait tienata 500e/kk ilman että se vaikutti tukiin. Eka ne laski sen 300 vai 400 euroon jonka jälkeen sekin poistu. Käytännössä yhdenkään työttömän ei kannata mennä edes jäätelönmyyjäksi, sillä se rokottaa etuuksia siinä määrin ettei siinä ole järkeä.

Työttömiä sais nimittäin helpommin töihin jos niille löytäis alkuun kevyttä hommaa. Esimerkiks alkuun raksalle/varastolle 6h päivässä ja 4 päivästä viikoa. Sitte ku ollu siinä hetken ni sen jälkeen sitte 8h/päivä ja 40h/viikkoa. Työnantajaa tultiin vastaan ennen työllistämistuella, joka oli just sitä varten että jengiä saadaan töihin paremmin.

Ei, sellainen on kuulemma rahanhukkaa. Eli parempi kokonaan työtön tai kokopäivätyössä. Sit ihmetellään ku työttömyys vaan kasvaa eikä työperäinen maahanmuutto auttanutkaan mitään vaikka piti ? Jostain kumman syystä ne makaa himassa eivätkä olleetkaan moniosaajia ?

02.02.2026 21:20:40
#736334 [+-] Piilota Suosittele

>>736332
Nimenomaan, sanoppa se ?

Tätä uhkailua minäkin olen kokenut ihan konkreettisesti. Se on niiden joku älyvapaa käytäntö, missä karenssia pitää antaa jos jäi hakematta niitä töitä mitä käskettiin. Oli työtön tai ei.

02.02.2026 21:54:36 | 21:56:36
#736339 [+-] Piilota Suosittele

>>736338
Ja pätkäduunari ei saa vähentää matkakulujaan verotuksessa, koska riittävän suuri omavastuu pitää siitäkin huolen. Tai saa yrittää, mutta epäilen ettei saa kun korkeintaan pari kymppiä

[ 14 viestiä | ]