Williamsin äijä syöttö Williamsin äijä syöttö
GAYT♂FLIGHT GAYT♂FLIGHT
FAVORIT89 - Life FAVORIT89 - Life
Maistuisko leipä? Maistuisko leipä?
Ainakin jotain samaa Ainakin jotain samaa
Totuus pakotteista Totuus pakotteista
Ei käynyt lähelläkään Ei käynyt lähelläkään
Naama derpahti Naama derpahti
katsellaan katsellaan
Pyy pivossa Pyy pivossa
Lauantai-iltapäivään herää joukko uljaita taistelijoita Lauantai-iltapäivään herää joukko uljaita taistelijoita
Kissen koppi Kissen koppi
Jos koomikko on tylsä, kandee vittuilla sille Jos koomikko on tylsä, kandee vittuilla sille
Valistusta Valistusta
SHAKOTAN SKYLINE SHAKOTAN SKYLINE
jos marssissa olisi vielä vettä jos marssissa olisi vielä vettä
niconiconii niconiconii
Epäonnistumiskokoelma 0.5 Epäonnistumiskokoelma 0.5
suu puhtaaksi suu puhtaaksi
Vaihtoehtouniversumissa kaukana kaukana päätarinasta Vaihtoehtouniversumissa kaukana kaukana päätarinasta
Väistäkää Väistäkää
Jännitysnäytelmä Jännitysnäytelmä
seuraajakisse :3 seuraajakisse :3
Kissakuvia Kissakuvia
 613 näyttökertaa, 8 viestiä, 5.36 MB, 1 tiedosto, 23.02.2025 17:31:13
[ + 3 - | ]

ryssä ajoi miinaan

[78379] [ryssa_ajo_miinaan.mp4] [5.36 MB] [620x480] [79.96s] [] []

ryssä

(246)  · 

miina

(16)  · 

joki

(26)  · 

ukraina

(182)  · 

sota

(192)  · 

vene

(66)
23.02.2025 19:11:42
#682527 [+1] Piilota Suosittele

Tiesittekö muuten, että suuremmissa merimiinoissa jotka on suunniteltu tuhoamaan sotalaivoja ei perustu siihen että itse miina itsessään tuhoaa laivan? Idea perustuu siihen, kun merimiina räjähtää laivan alla se syrjäyttää hetkellisesti vettä räjähdyspisteestä poispäin. Tällöin se sotalaiva ikään kuin putoaa tyhjän päälle, eikä laivan runko kestä tätä. Tota en tiedä mitä paukkuja Ukit käyttää tossa videossa, mutta toisaalta telamiinaa (6-10kg TNT) vastaava räjähdepanos riittää tollasen pikku partiopaatin sekä sen miehistön tuhoamiseen.

23.02.2025 19:45:59
#682531 [+-] Piilota Suosittele

>>682527 Tuollasessa pienessä joessa/vuonossa liikkuvan aluksen tuhoamiseen
riittänee perus telamiinan kokoinen paukku.
Mutta oli tiedossa nämä tyhjiö/ilmataskupommit jotka tuhoavat
isommat alukset juuri tuolla mainitulla tavalla.

Siinä taisi olla ideana se, että suhteessa halvemman
tyypin räjähteellä saavutetaan sama tuhovaikutus, kuin kalliimmalla
täsmäaseella. Plussana se, että yleensä aluksen vedenalaisessa rungossa on
usempi kerros ja yhden lävistäminen ei viellä isoa ongelmaa tee osastoidussa systeemissä.

Koko runko kun notkahtaa mutkalle se murtaa senverran monta osastoa ja saumaa,
että siltä on hankala suojautua tietyn kokoluokan jälkeen.

Mielenkiintoinen olisi nähdä miten tuo toimii käytännössä ideaalissa kohteessa.
Ja ennenkaikkea mitä tapahtuu tuollaisen pienen partioveneen kanssa, että putoaako
se metrikaupalla kuoppaan ehjänä, vai mitä tapahtuu.

23.02.2025 20:42:43
#682546 [+-] Piilota Suosittele

>>682527
Kyl maar. Se, että sais pelkällä räjähteellä reiän isompaan laivaan vaatis ihan vitusti jytyä niin tuo vesiratkasu on helevetin heleppo ja halapa konsti.

23.02.2025 22:30:20 | 22:30:47
#682564 [+1] Piilota Suosittele

>>682546
Juu, siks niitä miinoja roikkuu meren pohjassa eri korkeuksilla. Sit ku tuol itämerel alkaa sota ni voit kuvitella paljonko kuolleita fisuja alkaa rannat olemaan täynnä

23.02.2025 23:50:54 | 23:52:27
#682577 [+-] Piilota Suosittele

>>682531
>>682546
Mä muuten kattelin, ekaks toi pudottaa miinan tuon jokiväylän "pullonkaulan" ulkopuolle. Ryssän vene kuitenkin räjähtää juuri pullonkaulan suulla. Mä vähän veikkaan, että noi pudotti usemman miinoitteen eikä videossa näytetty kuin yksi pudotus. Ton jälkeen jos lisää botskeja tulee saattaa jytistä, onhan tossa jo yks raato valmiina ihan samalla alueella. Tossa voi hyvinkin olla jo puolen tusinaa latausta venaamas, ellei enemmänkin.

24.02.2025 00:31:35 | 00:33:29
#682581 [+-] Piilota Suosittele

>>682577 Olettaisin, että ukrainan pojat kylvänyt tuohon jokisuuhun
ennestäänkin miinoja. Tuota videota, kun katsoo niin tulis mieleen, että
onko mahollisesti tuo kylväminen myöhempi tapahtuma kuin itse räjähdys ?
Veneen raato näkyy kylvövideossa mutta ei nyt äkkiseltään tuossa
räjähdysvideolla ota hylky silmään.

Eli kävivät laittamassa lisää miinoja kun todistettavasti ainakin
yksi sieltä oli jo erehtynyt tulemaan.

Edit: Tarkkaan näkee tuo lämpökamera, kun veneen liikkuminen tekee
veteen näkyvän lämpöeron.

[ 8 viestiä | ]