nuuhnuuh :3 nuuhnuuh :3
eivät minkäänlaisia ihmisiä eivät minkäänlaisia ihmisiä
ohjain ohjain
3,4 miljardia 3,4 miljardia
Vituttaa ku aina käy näin Vituttaa ku aina käy näin
Herraskissa Herraskissa
Sally Field Sally Field
Sanna Marin kissenä Sanna Marin kissenä
make america great again make america great again
Edvard Grieg - Surumarssi Rikard Nordraakille Edvard Grieg - Surumarssi Rikard Nordraakille
hyökkäys hyökkäys
aina valmiina aina valmiina
Meemeistä ja Youtubesta löytyy totuus Meemeistä ja Youtubesta löytyy totuus
Hampurilaispaikkoja Hampurilaispaikkoja
Auto Auto
Bockin vajakki poika Bockin vajakki poika
Buns Buns
cillit bang puhdistaa cillit bang puhdistaa
WTF-juttuja WTF-juttuja
Fingerpori Fingerpori
samus samus
minä en tykkää enää mistään >:3 minä en tykkää enää mistään >:3
Sigurd Wettenhovi-Aspan sanajohdoksia Sigurd Wettenhovi-Aspan sanajohdoksia
tissit tissit
 979 näyttökertaa, 5 viestiä, 1.02 MB, 1 tiedosto, 14.09.2021 00:04:27
[ + 6 | ]

sähkö autoilijat

[56683] [sahkoautoilijat.png] [1.02 MB] [960x734] [] []
sahkoautoilijat.png

sähkö

(97)  · 

autoilija

 · 

sanna marin

(322)  · 

vihreät de gröna

(29)  · 

pekka haavisto

(35)
14.09.2021 17:59:43 | 18:00:15
#500724 [+-] Piilota Suosittele

Voisin ostaa toki sähköauton, herkkä kun olen, kun vain kriteerit täyttyisivät.
Range on edelleen liian pieni ja hinnat absurstaniasta verrattuna bensaturboihin.

Lataus on toki ongelma, mutta olen siirtynyt jo ajatusmalliin, että eihän minun sitä kotona tarvitse ladata, vaan voin mennä hallille tarvittaessa ja 30-45 minuutissa jos siellä saa paksusta letkusta patterin täyteen, niin se on ok. Mutta sillä pitää päästä työreissut asiakkaalle ja takaisin - ja hinta pitää olla järkevä.

On sitä ennenkin vedetty asiakkaille bensa-autolla, joka ei ole päässyt tankillisella kuin noin 500 kilsaa eli aina pitänyt edellisenä iltana tankata valmiiksi täyteen (ja jos on pitänyt Stadin päässä polkemalla polkea kiihdytyskaistaa kaasu-jarru-kaasu-jarru -meiningillä, niin ei ole tankillisella sitäkään menty, tosin sen sai sitten pistoolista bensaa taas täyteen nopeasti matkalta).

14.09.2022 09:36:48
#598546 [+-] Piilota Suosittele

>>500724

Ongelma tuossa on akku. Sen energiatiheys on aivan liian pieni. teknologian pitää kehittyä harppauksin, jotta järjestelmä voidaan ottaa laajalti käyttöön. Ehkä tulevaisuudessa, ehkä ei.

14.09.2022 19:14:01
#598679 [+2] Piilota Suosittele

>>598546
Sepä se. Akku on monella tavalla se yhtälön ongelma. Kapasiteetti, valmistuskustannus, latausnopeus, ympäristön kuormittavuus, energiakulutuksen ero eri lämpötiloissa jne.

Tesla väittää saavansa uuden akkuteknologian kunnolla tuotantokäyttöön tämän vuoden lopussa. Ei sekään noita asioita paljoa ratkaise, mutta tiputtaa hintaa ihan merkittävästi. Ei vielä tarpeeksi, mutta suunta on hyvä... ja toki ne muut ongelmat pitää myös ratkaista.

Toisaalta inflaatio ja muu kustannusnousu on aikaansaanut sen, että polttomoottoriautojenkin hinnat ovat nousseet pirusti. Juuri katsoin tänään autoliitettä Aamulehden välissä. Kälyisestä pikku-Mazdasta Toyotalta lainatulla ei-ladattavalla hybriditeknologialla sai maksaa reilun 22 tuhatta euroa. Ei mitään järkeä tuossa hinnoittelussa.

Olen jo aiemmin päättänyt, että koronan ja vähien kilometrien (mittarissa n. 18000) vuoksi en vaihda 2019 vuosimallin autoani vielä tänä vuonna mihinkään. Teknologiasekasorto ja hintojen nousu voi saada aikaan sen, että en vaihda vielä ensi vuonnakaan, koska ostin autoon laajennetun takuun aikanaan eli takuu on 5 vuotta ja huolenpitosopimuskin 4 vuotta.

[ 5 viestiä | ]