alkuaineet alkuaineet
milan jaff milan jaff
kana patsas kana patsas
sananvapaus sananvapaus
koronauskovaiset innoissaa koronauskovaiset innoissaa
Metallin rapsuttaja 2000 Metallin rapsuttaja 2000
Jutta Jutta
huora huora
paska juttu paska juttu
Sykkiminen ei koskaan lopu Sykkiminen ei koskaan lopu
Sanna Sanna
tässä tulevaisuus tässä tulevaisuus
Ihana nainen Ihana nainen
vihree siirtymä vihree siirtymä
vitun kiina vitun kiina
Suomalaisen nuotion syy Suomalaisen nuotion syy
Olvi lasipullossa Olvi lasipullossa
Cod comedy tj Cod comedy tj
You are failure You are failure
Grillipekonikastike Grillipekonikastike
Rydman ja "Petra" Rydman ja "Petra"
Ryssät ja Sam Ryssät ja Sam
Maria Nordin Maria Nordin
Polvistukaa pellet. Polvistukaa pellet.
 1 001 näyttökertaa, 7 viestiä, 0.03 MB, 1 tiedosto, 01.04.2019 19:44:16
[ + 3 - | ]
👑 Katsotuin 01.04.2019.

Kumpi voitti?

[27105] [Avaruuskisa.jpg] [0.03 MB] [559x960] [] []
Avaruuskisa.jpg

avaruuskisa

 · 

yhdysvallat

(14)  · 

neuvostoliitto

(97)  · 

avaruus

(57)  · 

kylmä sota

01.04.2019 20:25:21
#180496 [+1] Piilota Suosittele

Jos nyt välttämättä haluaa etsiä voittajaa, niin pitää ajatella että voittaja vain tietyllä hetkellä. Edellä oli ensin Neukut, sitten Jenkit ja tulevaisuudesta emme tiedä.

01.04.2019 20:28:31
#180497 [+-] Piilota Suosittele

>>180496

Neuvostoliitto voitti kun Juri Gagarin lensi avaruuteen 12. huhtikuuta 1961. Ihmisen ensimmäinen lento avaruuteen oli se ratkaiseva voitto.

Toki muita vääntöjä tuli ja tulee myös myöhemmin.

01.04.2019 20:44:19
#180506 [+-] Piilota Suosittele

USSR olis varmaan ollu eka kuussa ellei niiden avaruusohjelmaa johtanut äijä ois kuollu ja sen jälkeen sitten sisäisiä ongelmia ja kilpailua siitä kuka pääsee homman johtoon. Mutta kaikki meni niinkun meni ja neuvostolitto hävisi.

01.04.2019 20:53:44
#180512 [+-] Piilota Suosittele

Neukut ampu niitä eläimiä ja ihmisiäkin kohti ääretöntä huom. vähemmällä varovaisuudella, ei ollut niin justiinsa jos kuolema oli varma jo lähtiessä, niinkuin kävi Vladimir Komaroville.

01.04.2019 21:00:46
#180522 [+-] Piilota Suosittele

>>180512

KOmarov tiesi mihin ryhtyi ja hyväksyi riskin. Sama pätee jenkkien menehtyneisiin astronautteihin. Juu, eläinten lähettäminen avaruuteen on jossain määrin kyseenalaista, mutta kun ollaan suuren tuntemattoman edessä, eläimen uhraaminen on parempi kuin ihmisen.

01.04.2019 21:11:20
#180526 [+-] Piilota Suosittele

>>180522
Komarov meni itkien ja kiroten (ja kaikki jotka yritti ilmoittaa johdolle sukkulan vioista sai kenkää) koska muuten Gagarin olisi mennyt korvaavana pilottina.

[ 7 viestiä | ]