kaikki sekoaa eritavalla kaikki sekoaa eritavalla
Pikatsuja Pikatsuja
milf milf
Gay Gay
Hosue [sic] Hosue [sic]
Napoleon XIV: 'They're coming to take me away' Napoleon XIV: 'They're coming to take me away'
Hätäuloskäynti Hätäuloskäynti
Pirkka Nykänen Pirkka Nykänen
Viinaa & näkkileipää Viinaa & näkkileipää
Suur Snautser Suur Snautser
Nazi Belt Buckle Pistol Nazi Belt Buckle Pistol
Hehe Hehe
Ryppy diktaattorina osa IV Ryppy diktaattorina osa IV
George Carlin George Carlin
Iloisia heilutuksia Iloisia heilutuksia
Nautings Nautings
nonnonoo nonnonoo
Kääpiöt röissä (1937) Kääpiöt röissä (1937)
Brandy Taylore Brandy Taylore
carelian funeral madness carelian funeral madness
Tuhdit tyttöset Tuhdit tyttöset
Hävittäjä-ässä kertoo tarinaa Hävittäjä-ässä kertoo tarinaa
koko laulu koko laulu
Hyi!!! Hyi!!!
 1 117 näyttökertaa, 4 viestiä, 4.12 MB, 1 tiedosto, 02.03.2024 06:44:16
[ + 2 - | ]

Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom [OPL3]


touhou

(71)  · 

zun

 · 

musiikki

(241)  · 

peli

(187)  · 

sound blaster

 · 

ymf262

 · 

yamaha

(8)
02.03.2024 07:10:59
#602792 [+1] Piilota Suosittele

Ymmärtääkseni pelin musiikki on tehty jollain vähän hienommalla laitteella (olisiko SC-88) ja tämä on vain jo tuolloin aikansa eläneen äänikortin (Soundblaster 16 ja muut yhteensopivat) paras tulkinta musiikista.
Sanoisin tosin, että sen minkä YMF262 (OPL3) häviää perkussiosssa tuollaiselle kalliimmalle syntikalle, se voittaa muiden instrumenttien selkeällä erottuvuudella. Jokainen äänikavana soi täysin erotettavasti, yksikään ei peity toisen alle.
Sen sijaan SC-88... mahtipontinen ääni, mutta hirveästi kaikua ja vaskipuhaltimien ääni peittää kaiken muun alleen. SC-55 olisi toiminut paremmin, jos olisi halunnut hifistellä.
Voi ZUN tähden, olisitpa jaksanut ylläpitää FM-synteesin ylivertaisuutta...

02.03.2024 07:12:51 | 11:48:10
#602793 [+1] Piilota Suosittele

Asiaan enemmän perehtyneet ovat tämän jo kuulleetkin monet kerrat, mutta laitanpa kuitenkin vertailun vuoksi

Tämä on ymmärtääkseni säveltäjän itsensä alkuperäinen visio, ja vaikka sävellykset ovat mahdottoman hienoja, niin instrumentaatio on paikoin aika mielestäni vähän epäonnistumut.
Tai sitten minulla on vain aika paljon paskemmat kuulokkeet kuin tuollaisella vähän suositummalla musiikkimiehellä :D

[ 4 viestiä | ]