Teki kissaolutta Teki kissaolutta
entäs michelangeloo entäs michelangeloo
Palppis Palppis
perus luolastolainen... perus luolastolainen...
Kärnän heppi Kärnän heppi
Hese-mies böndellä Hese-mies böndellä
kjeh kjeh kjeh kjeh kjeh kjeh
mikä voisi mennä väärin mikä voisi mennä väärin
Karina hart Karina hart
sitä vaan datataan koko päivä :3 sitä vaan datataan koko päivä :3
jäätelöä jäätelöä
upi ja kumppanit upi ja kumppanit
pyörylä pyörylä
>:3 >:3
Äänimies Äänimies
vauhdilla ruokaa tänne äkkiä :3 vauhdilla ruokaa tänne äkkiä :3
Ei mennyt niin kuin elokuvissa Ei mennyt niin kuin elokuvissa
nenänniistäjä 22 nenänniistäjä 22
Samsung Z Flip kestävyys testi Samsung Z Flip kestävyys testi
Lux Järvenpää Lux Järvenpää
Outoa kahvia Outoa kahvia
neekerit neekerit
Here's JOHNNY! Here's JOHNNY!
Tonnin seteli Tonnin seteli
 846 näyttökertaa, 15 viestiä, 0.08 MB, 1 tiedosto, 12.11.2021 15:20:27
[ + 1 - | ]

Terävintä kärkeä..

[58399] [20211112_141940.jpg] [0.08 MB] [788x960] [] []
20211112_141940.jpg

12.11.2021 16:38:46
#515407 [+9] Piilota Suosittele

Ehdotan, että kumpaakaan kotimaista kieltä osaamattomat kuuluisi poistaa työmailta, jossa kommunikaatio on pakollinen työturvallisuusuhkana.

12.11.2021 16:44:06
#515408 [+-] Piilota Suosittele

Joo ei heidän tarvitse osata meidän kieltä vaan meidän niiden kieltä. myönsikö tuo että neekerit on tyhmiä eikä opi kieltä?

12.11.2021 20:44:13
#515499 [+1] Piilota Suosittele

>>515407
Ehdotan, että kumpaakaan kotimaista kieltä osaamattomat kuuluisi poistaa Suomesta turvallisuusuhkana, koska kommunikaatio on pakollista integroitumisen.

Muokkasin pikkasen...

12.11.2021 21:04:43 | 21:09:40
#515523 [+1] Piilota Suosittele

Ainahan sitä saa ehdottaa, ja eikä kielitaito kenellekään pahaksi ole, mutta pitäisi kuitenkin vähän miettiä käytännön puoltakin.
Moni työnantaja (miksei työntekijäkin) haluaisi varmasti osata vaikkapa kiinaa, mutta kovinkaan monella ei varmasti riitä aika eikä kiinnostus sitä noin vain opetella. Korkeammin koulutetuilla on uskoakseni aika paljon tärkeämpiäkin kursseja suoritettavanaan.

13.11.2021 00:35:40
#515647 [+1] Piilota Suosittele

Paska dippi voisi mennä irakiin tai somaliaan satuilemaan että kannattaa kuulkaa pomot tehdä suomenkielisiä työntekijän haku ilmoituksia, sillä suomesta on pika puoliin tulossa takaisin kaikki raketti insinöörit, lääkärit ja it-ammattilaiset mitkä hävisi silloin 6-30 vuotta sitten.
Ei kieli ja ammattitaidotonta ulkomaalaista haluta palkata kuin sen takia että suostuu tekemään paska duunia, paskalla palkalla ja paskoilla työehdoilla koska ei ymmärrä mitään suomen laeista tai työsuojelusta.

13.11.2021 10:37:48
#515725 [+1] Piilota Suosittele

>>515505
Kyllä vuodessa kielen oppii, edes auttavasti, jos haluaa. Samoin se on omalla kohdalla, en voi vaatia muita opiskelemaan suomea, jos vaikka saksaan muuttaisin...

13.11.2021 10:41:21
#515728 [+2] Piilota Suosittele

Viro???

Ja miks meidän pitäis opetella 7 uutta kieltä, että muualta tulleet tuntisivat itsensä kotoisaksi..?

14.11.2021 23:52:50
#516367 [+1] Piilota Suosittele

Ei ollut vuonna 2015 ihan tavatonta, että työvoimapulan paikkaajat hämmästelivät aidosti, että miksi ihmeessä näin pienessä maassa ei muka haluta hylätä näin pienen alueen tuntematonta kieltä ja opettaa sen sijasta kaikille arabikieltä, tai että miksi ei hylätä hiipuvaa kristinuskoa ja oteta ilolla vastaan islamia.

[ 15 viestiä | ]