Kyllä! Kyllä!
13 tuumainen pyllyvauva 13 tuumainen pyllyvauva
Ihana nainen Ihana nainen
Ihana nainen Ihana nainen
Masennisto myrkyttää Masennisto myrkyttää
Herkullista nistipataa Herkullista nistipataa
Miksi olen äärikonservatiivi Miksi olen äärikonservatiivi
Vantaan paras lääkäri. Vantaan paras lääkäri.
Ihana nainen Ihana nainen
Ring of Testicular Torsion Ring of Testicular Torsion
Mikä auto? Mikä auto?
Pesulla Pesulla
Sillä välin IBssä Sillä välin IBssä
Varttineegeri Varttineegeri
börheä ballero :3 börheä ballero :3
työ työ
tiäk sää tiäk sää
lämmin paikka lämmin paikka
Tissit Tissit
Leipomista Leipomista
apustajan grillin ruokalista apustajan grillin ruokalista
Jotain sisään Jotain ulos. Jotain sisään Jotain ulos.
Setämiehen märkä uni Setämiehen märkä uni
Valupertti perjantaina klo 21.01 Valupertti perjantaina klo 21.01
 979 näyttökertaa, 4 viestiä, 0.77 MB, 1 tiedosto, 17.10.2021 00:07:46
[ + 8 | ]

eesti

[57465] [suomi-eesti.png] [0.77 MB] [402x840] [] []
suomi-eesti.png

eesti

(19)  · 

viro

(48)  · 

suomi

(394)  · 

kopiointi

 · 

matkiminen

17.10.2021 16:29:50
#508734 [+-] Piilota Suosittele

>>508620
Parjaukselle on historiallinen syy. Miksi? Koska ne kuulu neuvostoliittoon, toki itsenäistyi mutta valtioiden välisissä suhteissa nää hommat kestää. Virolla oli todella paljon todistettavaa, mutta se suoriutui niistä aika hyvin. Esimerkiksi sotien aikaan virolaiset oli näppäriä liittolaisia kun salakuunneltiin ryssän taajuuksia. Vaikka apu sieltä oli pientä, sillä saattoi olla suurempia merkityksiä.

No mites kun mentiin kohti nykyaikaa?
Viron oman identiteetin löytäminen kesti aikansa. Se 80 ja 90-luvun piratismin paratiisi kukoisti eniten heidän maineessaan. Suomalaiset kävi ostaan viinaa ja huorissa, toki sitä tapahtuu edelleen muttei niin suuressa mittakaavassa. Mä sanoisin että vasta siinä 2010 viro alkoi nousta ja lujaa. Nyt kun 2021 menee viroon, se ei todellakaan ole sama asia kuin 10v sitten. Se on kuitenkin kulttuurin kehityksessä paljon, sillä virolaisten silmissä 2001 ja 2021 helsinki näytti niille samalta.

Koitan sanoa että tietyissä asioissa viro on noussut ihan saatanasti meitä enemmmän, mutta luonnollisesti itsenäisyyden jälkeen oli aika suo mistä ponnistaa.

[ 4 viestiä | ]