420 leegolas it :DDDD 420 leegolas it :DDDD
Kuvaotokset #32 Kuvaotokset #32
miski nii surullinen? miski nii surullinen?
project srb project srb
Näätsä, siel me ollaan! Näätsä, siel me ollaan!
miksi? miksi?
Kuinka hommata psykoosi 101 Kuinka hommata psykoosi 101
Dogeja :3 Dogeja :3
Jesus Christ how horrifying Jesus Christ how horrifying
Tilannekuvaa Hapsen kotoa Tilannekuvaa Hapsen kotoa
Janin polla meni rikki Janin polla meni rikki
How to ystävänpäivä How to ystävänpäivä
Tunnelmallista II Tunnelmallista II
Pupu Tupuna tapaa Mirrin Pupu Tupuna tapaa Mirrin
pieru, tuli ja börh pieru, tuli ja börh
Hieno penkkariasu saatana Hieno penkkariasu saatana
Väärä aika, väärä paikka Väärä aika, väärä paikka
vaavi putoa kosp vaavi putoa kosp
Zanuff The Butcher 1/3 Zanuff The Butcher 1/3
Suuri virhe vaatii suuren korjaussarjan Suuri virhe vaatii suuren korjaussarjan
Kattokaa ny jumalauta mitä toi teki mun koneelle Kattokaa ny jumalauta mitä toi teki mun koneelle
haluakko puli kyppsä pivhi? haluakko puli kyppsä pivhi?
Biisba Henrig :DD ja Lalli :DDDDD Biisba Henrig :DD ja Lalli :DDDDD
Tupen rapinat Tupen rapinat
 699 näyttökertaa, 3 viestiä, 0.05 MB, 1 tiedosto, 20.09.2020 20:01:04
[ + 6 - | ]

Onnea korona!

[47827] [korona.jpg] [0.05 MB] [540x498] [] []
korona.jpg

kiina

(174)  · 

corona

(79)  · 

korona

(299)  · 

borat

(5)  · 

virus

(39)
20.09.2020 23:15:46
#390761 [+-] Piilota Suosittele

Ennen osattiin rakentaa kestäviä ja huollettavia käyttötavaroita/elektroniikkaa, tosin se ehkä maksoi mutta tuli halvemmaksi pidemmän ajan kuluessa. Nyt kiina puskee kertakäyttö paskaa halvalla 24/7/365 ja ihmiset ostaa kun "halvalla saa".
Meidän kotona (vanhempieni talous) 30-36 vuotta sitten: Pesukoneen elinikä 26 vuotta(Upo 1972-1998), (väri)television 22-23 vuotta(Asa, vuodet 1981-2003?), pölynimuri yli 15 vuotta (Volta), toki näitä kaikkia käytettiin korjattavana jos vikaa tuli mutta ne pystyikin korjauttamaan kuntoon.
Minun taloudessa vuosina 2002-tämäpäivä: Ensimmäinen tv oli kuvaputki grundig joka kesti peräti 4 vuotta ennenkuin pimeni, huolto olisi maksanut enemmän kuin uusi sonyn (saatanan) kallis lcd telkku, joka puolestaan raidoittui kuolleista pixeleistä 3 vuodessa. Sen jälkeen tuli 1,5vuotta kuumana käynyt samsungin 32" joka pääsi takuuhuoltoon 2 kertaa kunnes takuu loppui ja oikea laita näytti vain violettia väriä (ei ollut mitään voimakasta magneettia lähistöllä). Sitten ei 2012-2015 ollut telkkua kun kanavat paskaa täynnä, mutta jostain syystä menin ostamaan philipsin 40" 2016 ja se on kestänyt lähinnä sen takia kun sitä ei ole juurikaan käytetty koska edelleenkin suurin osa ohjelmatarjonnasta paskaa. Pesukoneita on ollut "vain" 3 joista ensimmäinen oli joku gigantin oma merkki ja halpahinta kiinantuotos jonka poistopumppu hajosi tarkalleen 2kk takuun päättymisestä, huollon kommentti: "Ei maksa vaivaa, osta uus". Seuraava kokelas oli matsui joka pelitti hyvin reilun 2 vuotta jonka jälkeen tarvitsi päälleen 30L kotiviini saavin täynnä vettä, ettei lähtenyt linkouksen aikana riehumaan ympäri kylppäriä (tasapainotuksessa ei ollut vikaa, varsi/akseli varmaankin vääntynyt) palveli kuitenkin noin 5vuotta. Vuonna 2009 tuli bosch:i ja no pelittää vieläkin hyvin vaikka pitää helvetinmoista mekkalaa. Imureita on ollut 4(+exä), jokainen niistä on kestänyt sen 3-4 vuotta (exä 6vuotta) jonka jälkeen tyhjälläkin pölypussilla ja uusilla suodattimillakin imuteho on ollut olematon / laiska.

[ 3 viestiä | ]