Hieno takki Hieno takki
Herätys Herätys
säästöä säästöä
ghetto internet dating... ghetto internet dating...
Kerta kiellon päälle Kerta kiellon päälle
Välillä tekee mieli vähän päästellä höyryjä Välillä tekee mieli vähän päästellä höyryjä
Näköradio Näköradio
Ludmila ulkoiluttamassa lemmikkiä Ludmila ulkoiluttamassa lemmikkiä
the blind idiot god the blind idiot god
Osta kalaaaaaa! Osta kalaaaaaa!
The Demon Core The Demon Core
Läski äijä hyppää sillalta Läski äijä hyppää sillalta
hampaaton läski syö mehujäätä paskalla hampaaton läski syö mehujäätä paskalla
Tyrnin Marja Tyrnin Marja
mikä tämä on :3 mikä tämä on :3
Tuomas veturin stuntit Tuomas veturin stuntit
Filimin pätkäsiä Filimin pätkäsiä
Why ... Why ...
Fiksu karanteeniprotestoija Fiksu karanteeniprotestoija
Dracula Dracula
lisää snikkerssiä lisää snikkerssiä
Helsinkiläinen asiakas Helsinkiläinen asiakas
Tekee gutaa Tekee gutaa
hyvä temppu hänelle hyvä temppu hänelle
 836 näyttökertaa, 16 viestiä, 0.41 MB, 1 tiedosto, 02.12.2019 02:55:38
[ + 2 | ]

alkuperäinen

[37299] [original-black-friday.png] [0.41 MB] [500x464] [] []
original-black-friday.png

black friday

(9)  · 

original

02.12.2019 03:45:15
#277681 [+-] Piilota Suosittele

277669 Lähtöhinta 10e! Ja euron korotuksilla lähetään! Poimii puuvillaa kuin uusi, ja panee vaimoasi sillo ku ite et jaksa! Hinta tä

lle!!!???

02.12.2019 10:18:36
#277738 [+-] Piilota Suosittele

>>277714
Orjilla oli melko normaalit oltavat, ehkä paremmat kuin kotimaassaan. Poikkeuksia oli, ja moni vaimo oli tuolloin pahemmassa asemassa kuin orjat perheineen.

Varaan ton vikan kahella kympillä ja maalaan valkoseks.

02.12.2019 12:20:28
#277801 [+-] Piilota Suosittele

>>277738
Orjalta puuttuu kaikkein tärkeimmät ja tavoiteltavimmat asiat: itsemääräämisoikeus.ja vapaus. Kautta ihmiskunnan historian, edellä mainittuja on tavoiteltu verissä päin. Preesensissä sen vuoksi, että orjia on edelleen.

Orjat ovat olleen taloudellinen resurssi ja työvoima. Orja on siis ollut arvotavaraa, joilla ei ole ollut oikeuksia, mutta ruokaa ja välttämättömyyksiä sen verran kuin omistaja on katsonut tarpeelliseksi.

02.12.2019 13:16:35
#277842 [+-] Piilota Suosittele

>>277801
Et ehkä tajunnut. Jos isäntä on lempeä, on orjilla suhteellisen hyvät oltavat, jos se on sadisti (puhutaan jenkeistä nyt) se sai tehdä "omaisuudelleen" mitä halus. Raiskata, piestä, puukottaa.

Kato leffa 12 Years a Slave. Ihan vitun tylsä ja pitkäveteinen kuten Ghost Story, mutta ihan 4/5.

02.12.2019 13:38:30
#277849 [+-] Piilota Suosittele

>>277842
Olen nähnyt elokuvan ja tajusin kyllä. Vaikka isäntä olisi kuinka lempeä, orjalla ei silti ole vapautta tai itsemääräämisoikeutta. Nämä edut ovat vain isännällä.

02.12.2019 13:55:14
#277858 [+-] Piilota Suosittele

>>277849
Oli niillä silti oikeus mennä naimisiin, tehdä lapsia, usein olivat arvotavaraa joten suojeltuja, nukkumapaikka ja katto pään piellä, ja jos tapoit orjan ja jäit siitä kiinni, et helpolla selvinnyt.

Olen kaikin puolin orjuutta vastaan, mutta yleensä he olivat tyytyväisiä elämäänsä. Ovatko sinun lapsesi tyytyväisiä kun sulla on täys valta niitä kohtaan?

02.12.2019 14:17:47
#277870 [+-] Piilota Suosittele

>>277862
Mistä tulee käsitys siitä

Siitä, että osa porukasta jatkoi, koska olivat siihen tottuneet, ja heillä ei tainnut olla paljoa vaihtoehtoja.

>>277863
Ero orjuuden ja työpaikan välillä on aika oleellinen.

1700-luvulla asiat olivat hyvin oleellisesti erilaisia. Ihmiset ovat kovia kun ne laitetaan kerta toisensa jälkeen äärimmilleen.

02.12.2019 14:48:44
#277880 [+-] Piilota Suosittele

>>277870
"koska olivat siihen tottuneet, ja heillä ei tainnut olla paljoa vaihtoehtoja."

Tässä oli itse asiassa se vastaus.

"1700-luvulla asiat olivat hyvin oleellisesti erilaisia"

1700-luvun puuvillanyrkkeilijä. Vetää pataan puuvillapeltoja jos eivät tuota tarpeeksi.

03.12.2019 00:53:45
#278105 [+-] Piilota Suosittele

Arabit kävi nekruilla orjakauppaa pitkän aikaa ennen ku ihimiset etes kuuli semmosesta. Toisekseen nekrut ite kaappas naapurikylistä ja heimoista orjia joita myi sitte muille. Mutta ehei, eihän semmoisesta saa puhua. Ilikiät valakoset vaan tuli ja ihan omin voimineen kaappas afrikkalaiset orjikseen. Ihime juttu.

[ 16 viestiä | ]