Perustaja Spikanor

Medioita voi lisätä

Jäsenet

Perustettu 30.08.2018 14:51:03 Jäseniä 17 Vierailuja 3 691 Medioita 1448

Kaikki musiikkimediat jne.

Carcass - Malignant Defecation Carcass - Malignant Defecation
BROJOB - WE ARE THE BOYFRIEND STEALERS BROJOB - WE ARE THE BOYFRIEND STEALERS
System Of A Down - Chop Suey! System Of A Down - Chop Suey!
Rock gray - Hack attack Rock gray - Hack attack
Marilyn Manson - Long Hard Road Out Of Hell (OV] Marilyn Manson - Long Hard Road Out Of Hell (OV]
The HU - "The Trooper" The HU - "The Trooper"
CMX - Kirosäkeet (live) CMX - Kirosäkeet (live)
Primus - Professor Nutbutter's House Of Treats Primus - Professor Nutbutter's House Of Treats
Hullu mies hullu - Esa Pakarinen Hullu mies hullu - Esa Pakarinen
mä putoooan mä putoooan
KONTRUST - Hey DJ! KONTRUST - Hey DJ!
Canon Rock Canon Rock
Ys I ・ II (PC Engine CD) - To Make the End of Battle Ys I ・ II (PC Engine CD) - To Make the End of Battle
Piru meni Georgiaan Piru meni Georgiaan
Real Life - Send me an Angel Real Life - Send me an Angel
Marilyn Manson - Long Hard Road Out Of Hell Marilyn Manson - Long Hard Road Out Of Hell
Ylistäkää herraa Ylistäkää herraa
Nile - Papyrus containing the spell to preserve its possessor Nile - Papyrus containing the spell to preserve its possessor
Japanilainen basisti Japanilainen basisti
Juustopäät- Vajotaan Paskaan Juustopäät- Vajotaan Paskaan
Killing Ground Killing Ground
Kumpi ompi parempi? Kumpi ompi parempi?
AVATAR - Hunter Gatherer (OV FA, Lyrics) AVATAR - Hunter Gatherer (OV FA, Lyrics)
Trance 90's Trance 90's
 348 näyttökertaa, 28 viestiä, 8.52 MB, 1 tiedosto
29.04.2026 00:27:11
[ + 1 | ]

Nakun kullat - sori nagis, kawaii senpai?

[87732] [tiedosto.mpg] [8.52 MB] []

naku

(8)  · 

suno

(14)
29.04.2026 22:24:29
#751337 [+-] Piilota Suosittele

>>751334

No eihän tuossa oo mitään uutta. Olen sairas. Täysin perverssi. Sitäpaitti sä petät ihtees sillä, että kuvittelet pysyväs turvassa siellä kolomannessa valtakunnassa jakamalla guldahibbuja ymbäriinsä. Menetät vaan rahas. Toisin ku mun kans. Kyllä mä voin sut tuonne uunin alla olevaan kellariin jemmata pakoon pahiksilta, mutta täällä sitten maksat muulla kun rahalla. Hmmmmmhhhmmm... Voisit pukeutua vaikka pieneksi merimieheksi ja nuolla semmosta tosi isoa tikkaria joita oli joskus -60 luvulla vielä olemassa. Ja sitten antaisin sulle vähän Jeesusmehua ja katsotaan mihin se siitä lähtee ;3

29.04.2026 22:49:38
#751339 [+-] Piilota Suosittele

>>751337
Siis kyllähän tässä on loppupelissä kaikki me luolastolaisista työttömiä, pätkätyöläisiä tai minä ja @valupertti ihan tavallisia palkansaajia. Sit joku Pertti olla oli isompi auto ja isommat kulut kämpästä niin hyvähän mun on pöristellä nissan turbo micralla kaupunkiajoo töihi. Vaikka toinen verojen jälkeen tienaa 2500e/kk käteen tai toinen 3000e/kk käteen niin helposti sillä 2,5k voi pyyhkiä paremmin. Rivari tai kotitalon sählö, vesi yms laskut on hieman eri kuin kerrostalossa. Toki, vuokralla ei koskaan omista kämppää mutta myöskään sen kämpän vastikkeet yms ei välttämättä mitään halpoja ole myöskään. Ellei satu olee baareja/kauppoja yms alakerras jotka maksa suurimmat taloyhtiön vastikkeet, sit ehkä.

30.04.2026 18:32:30
#751415 [+-] Piilota Suosittele

>>751339
Mikä se oli se sun työnantaja? Voisin soittaa niille ja vaatia sulle 500€ palkankorotusta. Mitä muuten tykkäsit siitä biisin pätkästä missä oli hepreaa, osasikko kääntää vai pittääkö suomentaa?

30.04.2026 18:35:13
#751416 [+-] Piilota Suosittele

>>751415
Oli se biisi ok mut tarinankerrontaa liian paljon. Piti keskittyä kuuntelemaan, esimerkiks Leevi and the Leavings "tuhansien murheellisten järvien maa" on esimerkki maksimista biisinkerronnassa. Leevi teki sen tempun, että kertosäkeet on kumpikin eri sanoilla jotka edesauttoi pitkää tarinaa

30.04.2026 18:45:07
#751421 [+-] Piilota Suosittele

>>751416
Siis lähinnähän tuo oli vaan kokeilua, että saako biiseihin minkäänlaisia efektejä. Tossaki ois pitäny olla lopussa viulun soittoa, mutta eipä vaan ollu. Siinä länkkäribiisissä taas piti olla ruoskan iskuja ja pyssyn pamauksia vaan ei. Se hepreapätkä oli muuten "rahalla saa ja hevosella pääsee". Oli sen verran härön kuulosta, että piti koittaa saada mukaan :D

02.05.2026 22:55:10
#751718 [+-] Piilota Suosittele

Uudehkona ominaisuutena näkyy kans olevan tuo "my taste" joka löytyy klikkaamalla omaa käyttäjänimee.

Jossai välissä tuntu tosiaa, että hakasuluilla sai paljon aikaseks, mutta nyt nää uusimmat vaikuttaa taas siltä, ettei niiden seuraaminen kiinnosta Sunoa.

03.05.2026 00:54:23
#751744 [+-] Piilota Suosittele

>>751718
Jaa, ei oo tullu ny räknättyä. Pitäis vaan keksiä uusia biisien aiheita. Ehkä vaikka Sonja joka etsii rakkautta Alepan vessan takana? Vois taas leikkiä.. hrrmmmmm..... leikkkiijjäääääähhhh toisten tunteilla ja itsetunnolla. Tietenkin tällä tavalla mä vaan yritän vahvistaa uhrien.. siis kohteideni itsetuntoa ottamaan vastaan erilaisia, joskus jopa pattereilla motoroituja rakkauden osoituksijaaaaahh.. oo ooohhh... en tiennytkään että reiästä voi saada myös tikkariaaaahhh (se japanilainen himonaama missä suu on auki, kieli pitkällä ja silmät kierossa)

03.05.2026 01:59:53
#751759 [+-] Piilota Suosittele

>>751748
Ma ei ummarta. Sitäpaitti mä en kässää miks perkele vähän väliä joku väittää että mä osaisin muka skriivata. Eihän tää oo muuta ku ajatusten laittamista sanoiksi. Ihan oikeesti, mä en tajuu. Jos mä funtsaan että vituttaa röökaajat jotka valittaa koiranpaskasta ojan pohjalla niin mä vaan kirjotan sitte vaikka näin:

On ymmärrettävää, että koiran kakat harmittavat ihmisiä jotka ovat vieraantuneet luonnosta. Kyllä, koiran kakka haiskahtaa hetken sen jälkeen kun se on just paskannettu. Haju kuitenkin hälvenee paskan kuivuessa ja sulaa ravinteiksi maaperään seuraavan sateen tullessa. Sen sijaan tupakan tumpit, muovipussit sekä muu roska mitä nämä samat valittajat heittävät huoletta maahan on heille täysin yhdentekevä asia. Olisi jokaiselle hyväksi ymmärtää, että mitkä ovat koiran paskan ja muovista tehdyn jätteen ero luonnon kiertokulussa. Valitettavasti tämä tuntuu menevän monilla yli ymmärryksen. Tämä tulee selväksi aina keväisin lehtien keskustelupalstoilla. Roskiensa keräämisen sijaan he keskittyvät haukkumaan luonnon normaalia kiertokulkua. Ovatko ihmiset todella näin yksinkertaisia etteivät ymmärrä biologisen materiaalin ja muovisaastan välistä eroa?

Siis ihan oikeesti. Netti on pullollaan lauseen tai parin mölinöitä joihin vastataan ehkä puolikkaalla lauseella. Mikä vittu siinä on niin vaikeeta kirjottaa ymmärrettävää tekstiä? Eikä mun pällimäärä oo etes ku jotain 115 korvilla. Sentään tunnen mensan jäsenen joka tosin päätti viisaudessaan kesähelteillä tumpata tupakkansa roska-astian sisäpinnalle eikä hiffannut mikä riski siinä on tulipalon kohalla. Tiijjänpä semmosenkin tarinan jossa äijä oli mikä lie ylienginjööri. Pällimäärä jotain 150+. Sitä ahisti ku työpaikalla muut insinöörit heitteli ideoita linjoille ja se torppas niitä sitä mukaa ku tajus, että ei toi voi toimia. Joka kerta firmassa sanottiin vaan ettet sä ymmärrä mistään mitään. Ja joka kerta ne joutu toteen, että olit oikeessa. No ahistuhan se ku piti toimia vähän ku aikusena jossaki lastentarhassa eikä muut kuunnelleet järjen ääntä.

03.05.2026 11:18:06
#751784 [+-] Piilota Suosittele

>>751759

Myönnettäköön, että kuvailin ehkä enempi omaa prosessiani tuon kirjottamisen suhteen.

Mutta noin yleisemmällä tasolla, tuo Suno lieveilmiöineen on kiehtova palvelu tälläsen ihmisen näkökulmasta, joka osaa soittaa lähinnä suuta, ovikelloa ja puhelimella. Tulee sitten mielenkiinnolla seurattua miten muut lähestyy aihetta.

Mitä noihin biisien aiheisiin tulee, mulla on toiminu hyvin seuraava(t). Luonnostelen päässä jonkin sortin tarinan, sille teeman ja jokusen ydinkonseptin. Sitten syötän nää ideat tekoälylle ja pyydän jalostamaan niiden pohjalta biisin, jossa tapahtuu asioita äks ja yy. Tästä sitten yleensä muodostuu itseensä ruokkiva inspiraatiokehä.

Eli vaikka hommat alkaiskin Alepan vessan takaa, ni ne saattaa päätyä riukupaskaan tunturissa revontulten antaessa rytmiä suoritukselle.

06.05.2026 23:48:11
#752339 [+-] Piilota Suosittele

>>751784
Aivan. Mä en oo koskaan sanonu sunolle, että tee biisi näistä aiheista. Mulla on valmis tai siinä kirjoittaessa sanoja kehittyvä idea. Enkä mä todellakaan laita kaikkia biisejä tonne uncasipiin. Mulla ku on semmonen ominaisuus, että ku jos juttelee vaikka jostakin ihan tavallisesta aiheesta niin yhtäkkiä saattaa pärähtää mieleen joku koominen puoli siitä tai joku tarinan aihio. Ties millä kurssituksella kuuntelin jotain luentoa niin mua rupes väkisinkin hymyilyttään. Juontaja siinä selitti.. mene .... mään.. ja katto mua kummissaan, että mikä vittu tolla nyt on. Vastasin vaan, että nauran tässä pään sisäisille ajatuksille niin koko porukka yks kaks tajus mikä mua siinä huvitti.

Tykkäsivät musta niin paljon, että kurssin loputtua pitivät jonkulaisen äänestyksen, että kelle annetaan lahjaks pari leffalippua. Ite en tietenkään osallistunu äänestykseen ja olin oikeasti hämmentynyt, kun äänet laskettiin niin ne meinas, että just mulle se "palkinto" kuuluu. Kysyin, että onko se jotain semmosta mikä kilkattaa kassissa niin tuumasivat, että ei sentään ku ei direktiivit salli. No heivasin leffaliput sitten tutuille, että käykää kattoon vaikka uusin Kauniit ja Rohkeat tai jotain.

Kamu puolestaan käyttää tekoäly(jä) ajatustensa pukemiseen sanoiksi. Ihan ymmärrettävää settiä, mutta mulla vaan on jotenki niin tiukassa, että ku vaikka hapsi sanoo jotain niin yhtäkkiä rupeaa naurattaan niin väännän siitä jonku jutun. Tai sitten se voi olla joku uutinen. Tai naapurin kans käyty keskustelu. Ei se mitään jatkuvaa tykitystä sentään oo mullakaan. Toisaalta saatan joskus napata jonku ajatuksen jostain muusta keskustelusta ja nakkaan sen vähän jalostettuna tänne tai sitten vaikka lähikaupan tutulle myyjälle. Toki sekin on laskelmoitu riski enkä mä niille selitä mun sairaimpia ajatuksia.

Joskus vaikka kauppaan fillaroidessa tulee yhtäkkiä mieleen joku juttu niin funtsaan, että onko tää semmosta mitä voi kertoo kaupassa. Jos ei, niin sitten ei. Värkkään sen vaikka tänne tai kerron kavereille muuten vaan. Esimerkiks tänään lähikauppa velotti multa kaks koria kaljaa ku ostin vaan yhden. Saman tien nasahti mieleen vaikka mitä juttuja, mutta pidin turpani kiinni ku tilanne oli muutenki kiusallinen kesäapulaiselle ku joutu kikkailemaan, että saa maksettua mulle sen palautuksen. Totesin vaan, että ihmisiähän tässä ollaan että ei tässä mitään sen kummempaa oo ja että tietotekniikkakin on mitä on, että ota lunkisti.

08.05.2026 19:56:58
#752538 [+-] Piilota Suosittele

>>752339
Ei Sunolle, tän tyyppisessä sanottamisessa kannattaa käyttää ihan jotain oikeeta vapaavalintaista kielimallia. Ne osaa kaikennäkösestä tajunnanvirrasta tislata lisää houreita. Vähemmän yllättäen britannia toimii kielenä paremmin ku suomi.

Tarpeeks edistyny malli paskantaa sen verran nopeesti teknisesti tarpeeks hyvää materiaalia, että vähä hirvittää. Mulla oli alunperin ajatus, etten nyt mitää oikeesti omaa syötä tolle Sunolle mitää oikeesti omaa materiaalia, ni siks tällänen järjestely. Vappuna sit tuli kokeiltua vakavamielisesti kokeiltua kirjottaa kokonaa ite levy. Tuntu vähä kankeelta, ku oli tottunu apustajaan...

Mitä tuoho tarinointiis tulee, niin toisessa keississä mokasit ja toisessa oli muuten vaan nihkee ympäristö. Olin ite aikanani oikeudessa (todistajana) ja nehä sitten kysyy onko mitä korvausvaatimuksia. Vaadin suosikkirommipullon hinnan "matkakuluina". Sain.

Ja oikeeoppinen suoritus ois ollu käydä hakemassa se toinenkin jo laskutettu kori.

13.05.2026 22:18:24 | 22:25:18
#753389 [+-] Piilota Suosittele

>>752538

No kyllä se kävi mielessä, että nappaisinko sen toisenkin korin, mutta oli jo kädet niin täynnä muita ostoksia ettei onnistunu sillä kertaa. Ois toki varmaan voinu myyjää laittaan ylös, että tää saa hakee uuden korin, mutta erinäisistä syistä halusin sen käteisenä sillä hetkellä. Sen verran pitkään oon asioinu putiikissa, että ei tuttu myyjä etes ihmetelly ku tietää mut rehtiksi lespoksi. Nyt tossa vetelen vielä viimesiä kiljuja niin sen jälkeen joutuu käyttään taas kaupan tuotteita ennen ku uus satsi valmistuu. Mutta sepä siitä.

Tiedän ainakin jotain tosta Sunon lakisääteisistä ongelmista, mutta ku en muutenkaan oo levittämässä niitä mielisairaita biisejäni yhtään minnekkään niin en oo ottanu siitä stressiä. Mitä ny teille ja kamuilleni niitä jakelen toisinaan. Taisin joskus mainita siitä yhestä pitkän linjan ammattimuusikosta niin se ei oo jakanu niitä biisejä yhtään minnekkään kunnes selkeytyy, että mihin oikeesti vääntäytyy tuo Sunon käyttö. Mä vaan vänkkään sinne huvikseni jotain pornobiisejä tai vastaavia. Välillä vähän koklaan, että minkälaisia efektejä saa biiseihin ämpättyä ku en oo niin tarkkaan perehtyny, toisin kuin @nakuankka joka anto hyviä vinkkejä ja pointteja.

Mä oon kuitenkin eläny sen ajan ku (koti)tietokoneita ei ollu olemassakaan. Suht lupsakasti meni vuosia, ellei vuosikymmeniäkin niin nyt oon tipahtanu täysin kärryiltä, että mitä näillä vehkeillä voi tehdä. Siis Luolaston selaamisen lisäks. Ja kyllä muakin hirvittää nää tekoälysysteemit. Googlen perkele yrittää pakottaa jopa kännykkään ja Chromeen jotaki saatanan tekoälypaskaa, mutta niistä oon päässy jo pääsääntösesti pakoon. Sen verran wanhan liiton lesbiaani oon, että mä haluun täydet käyttöoikeudet omiin softiini ja laitteisiini. Kyrvänsyylättää tää saatanan pakkotuputus kaikessa.

Windowsin perkelekkin esti mua poistamasta jotaki ties mitä virtuaali DVD asemaa ku en sitä enää tarvi. Sehän on jo rakennettu winukkaan sisälle, että saa avattua ne (.ISO) suoraan. Alako vinkumaan ja vonkumaan, että mulla ei oo koneelleni muka oikeuksia ja pitäis ottaa yhteyttä järjestelmävalvojaan. No perrrrrkele, mähän se oon! Piti sitten alistua ja kysyä Geminiltä, että miten tää mussutus saadaan loppumaan. Anto mulle ohjeet kopsata tää alla oleva tekstirimpsu notepadiin ja tallentaa se .reg filuna ja ajaa läpi. Sen se teki, että nyt saan ihan vaan oikeella hiiren napilla minkä tahansa tiedoston tai kansion kohdalla "Ota hallintaan". Autto kummasti.

Mutta koska tää hässii rekisteritietoja niin omalla vastuulla sitten käyttö jos meinaat koklata. Pakittaa valikosta voi sillä, että laittaa miinusmerkit nuihin [HKEY.... kohtaan] eli [-HKEY_CLASSES...] ja sitten ajaa uudelleen. Tai jotenkin nuin.

==============================================================================

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Ota hallintaan (Take Ownership)"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Ota hallintaan (Take Ownership)"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"

15.05.2026 21:22:32 | 00:57:15
#753781 [+-] Piilota Suosittele

>>753389

Juu, lesbiaani. Mitä nyt vitonen on vitonen (eritoten satamassa) ja pojatkin menee, kuha niillä on tissit.

Mut joo, Bandcampin puolella tosiaan välillä tulee vastaan Sunolla väännettyjä levyjä. Että eiköhän sieltä joku ennakkotapaus oo kuplimassa hiljalleen. Veikkaan kyllä, että alkaa kiinnostaa vasta sitten, kun joku noita biisejä myymällä oikeesti pääsee rikastumaan. Joka taas ei kuulosta erityisen todennäköseltä.

Voisin kyl kuvitella, että toi sun uncasipi ois käyttäjäehtojen vastanen viritelmä, vaikka kuinka onkin "freewarea". Oma lähestyminen on ollu, että jos niitä haluaa jollekulle soitattaa, ni kiekot/biisit julkisiks ja linkittää niitä sit suoraan Sunon kautta. Kuten tiiät, kimittävät niistä kaupallisista oikeuksista kun lataa MP3:sina. Niissä on muuten ID3 tageihi jemmattu maininta tekijästä.

Noitte pakotusten tiimoilta (osittain, oha niitä muitakin syitä) tässä on ollu jo hetken liinuksi alla. Jonka kaa taas on mukava pystyä kysymää typeriä Geminiltä siinä vaiheessa ku sormi menee per... suuhun. Mielettömän hyviä työkaluja sillon ku niitä oikeesti tarvii. Montakin juttua kyl ratkennu Pythonin ja Geminin yhteistyöllä.

15.05.2026 23:57:55 | 00:02:04
#753820 [+-] Piilota Suosittele

>>753781
Juu, kyl mä oon jokseenkin kärryillä niistä tekareista, mutta jos joku voi omaksi (tai muutaman kaverin iloksi ilman tienestihommia) niitä soitattaa niin ei pitäis ainakaan oikeudessa olla mitään mahkuja. Luulis, että on ihan yks vitun hailee Sunollekin jos joku jemmaa ne "omat" biisinsä ja laittaa ne soittoon ilmatteeksi. Tietenkin jos rupeavat vinkumaan ja vonkumaan niin mennään vittu käräjille :D

Siellä ne saa sitten selittää pilit tanassa, että miten mä tuhoon niiden bisneksen ku omalla sivullani täysin ilmatteeksi annan kavereiden kuulla niitä mitkä oon ite sanottanu. Tosin nykyään eletään niin sairaita aikoja, että voivat vaikka yrittääkkin tehä tutkintapyyntöä. Se on sitten eri asia mitä meidän oikeuslaitos pitää "sopimusrikkomuksena" tai muuna. Sillehän mä en voi mitään jos joku vaikka kännykällä nauhottaa ne biisit ja pukkaa jollekkin maksavalle sivustolle. Ja hyvä vaan jos laittavat taginsa niihin ämpeekolomosiin jotka ITE antavat ladata. Siis sehän on vitsi tolla mun sivulla se "mainokset" juttu. Ihan sama mitä siihen kyselyyn vastaa niin mitään mainostushommia ei tapahdu oikeasti.

Sitte jos ne muuttaa alustaansa, että biisejä ei voi ladata ämppäreinä niin lakitekninen syy voiskin löytyä jos jatkaa niiden julkasua itekseen. Mun näkemys on, että niin kauan ku ne tarjoaa ton mahdollisuuden niin ne ite ottaa riskin siinä, että tekijät lataa ne omille sivuilleen tai vaikka kännykkäänsä ja, herra paratkoon, saattaa soittaa niitä jopa kavereille. Myönnytyksenä tietenkin vois laittaa tonne sivulle ilmotuksen, että nää on tehty Sunolla ja laittaa linkki sitten niiden etusivulle, mutta en todellakaan pidä sitä kuin häviävän pienenä mahdollisuutena että oikeesti ottaisivat yhteyttä vaikka siihen vittusaatanafirmaan mikä Suomessa lähettelee niitä kiristyskirjeitä KAIKILLE jotka on IKINÄ kuulleet musiikkia netistä.

Ja ton sivunhan mä oon pykänny pystyyn tekoälyn valtavalla avustuksella niin en oo kärryillä siitä, että onko siellä mitään evästeitä käytössä. Vähän vittuillessani laittoin siitä maininnan, mutta sen voin taata, että sivulla ei näy eikä ikinä tulekaan näkymään minkään (paitsi ehkä kolmannen) valtakunnan mainoksia. Ja vielä vähemmän rahatarkoituksessa.

Se mun tuttu vanha muusikko on kans ihan vitun varovainen noiden Suno biisien kans vaikka sillä on se kallein tilaus. Ei oo jakanu niitä biisejään kuin kavereilleen välillä just koska "ei oo täysin selkeää, että miten ne tekijänoikeudet menee Sunolla". Mikä onkin fiksu veto, kun se kuitenkin on (ex) ammattimuusikko. Tekee käsittääkseni vieläkin radiospiikkejä ja sen semmosta joten en arvaa laittaa sen nimee kuitenkaan julkiseen jakoon ihan vaan kaiken varalta ettei tuu paskaa sille niskaan. Jos ite menee jakaan kaikki ne sadat/tuhannet biisit joita on sillä värkänny niin se on sitten sen asia, ei mun.

Ai nii ja oon yrittäny saada ton mun sivun toimiin niin, että kukaan ulkopuolinen ei pääse biisikansioihin. Varmaan joku luolastolainen senkin osaa kiertää, mutta tosta perussivusta ei käsittääkseni voi ainakaan mitenkään suoraan ladata yhtään kappaletta. .htaccess ja sitä rataa.

Mä nappaan ton sun sivus jemmaan ja varmaan joskus saatan jopa kuunnella jos hulluudeltani joudan :D

ps. en perkeleessä jaa omaa sunosivua kokonaisuudessaan ku siellä on ralleja jotka on tarkotettu vain harvoille ja valituille ja jos haluun niin laitan ne erikseen sitten niille. Lähinnä semmosta kokeellista progea joiden sanotuksista vois saada selville enemmän ku haluan "suurelle" yleisölle kertoa. Vaikka muuten oonkin kaikki aukot appoisen avoimina, mutta joku roti se pitää näissä luolaston pervoiluissakin olla.

16.05.2026 00:23:40 | 00:42:21
#753828 [+-] Piilota Suosittele

>>753781
Kysyin Geminiltä, että miten laillinen tää mun sivu on. Se vastas tähän tyyliin. Eli, mä lisään mun sivuille jonkun pienen merkinnän siitä, että biisit on tehty Sunolla. Pitäis olla sen jälkeen kosher:

Ei hätää, voit huokasta helpotuksesta! Lyhyt vastaus on: Et ole rikkonut Sunon sopimusta.

Vaikka käytät Sunon ilmaisversiota (Free Tier), kappaleidesi jakaminen omilla kotisivuillasi kavereiden kuunneltavaksi on täysin sallittua. Sunon käyttöehtojen valossa tässä on kuitenkin muutama tärkeä vivahde, jotka on hyvä tietää:

1. Kaupallinen vs. ei-kaupallinen käyttö
Suurin ero Sunon ilmais- ja maksullisten versioiden välillä liittyy kaupallistamiseen (commercial use).

Ilmaisversiolla tehdyillä kappaleilla et saa ansaita rahaa. Et voi myydä niitä, laittaa niitä Spotifyhin/Apple Musiciin suoratoistokorvauksia varten tai käyttää niitä maksetuissa mainoksissa.

Sinun tilanteesi: Kappaleiden laittaminen omalle testisivustolle kavereiden kuunneltavaksi on puhdasta ei-kaupallista jakamista (non-commercial sharing), mikä on ilmaisversiolla täysin sallittua ja jopa toivottavaa Sunon puolesta.

2. Tekijänoikeudet ja omistajuus
Koska käytät ilmaisversiota, Sunon käyttöehtojen mukaan kappaleiden musiikilliset tekijänoikeudet (äänite) kuuluvat Sunolle, mutta sinulla on elinikäinen lupa käyttää niitä ei-kaupallisiin tarkoituksiin.

Koska olet sanoittanut kappaleet itse, tekstien tekijänoikeus on sataprosenttisesti sinun. Suno omistaa vain sen tekoälyllä luodun musiikkiosuuden.

3. Kappaleiden lataaminen sivustolta
Mainitsit, ettei kappaleita pitäisi pystyä lataamaan sivustoltasi. Tämä on hyvä periaate, mutta teknisesti on hyvä muistaa yksi asia: jos musiikkia voi kuunnella selaimella, sen pystyy nörttikonsteilla (kuten selaimen kehittäjätyökaluilla tai suorilla mediamuistilinkeillä) aina kaivamaan ja lataamaan.

Sunon sopimuksen kannalta tällä ei kuitenkaan ole sinulle negatiivista merkitystä. Vaikka joku onnistuisi lataamaan kappaleen sivustoltasi, hän ei voi käyttää sitä kaupallisesti, etkä sinä ole tehnyt mitään väärää, koska tarkoituksesi on ollut vain tarjota kuuntelumahdollisuus.


Lisäsin myös sivulle oikeaan yläkulmaan pienen merkinnän SUNOSTA. Nyt ei ainakaan pitäis tulla mitään ongelmia jos tekoälyyn on luottamista... :D

17.05.2026 02:16:14
#754196 [+-] Piilota Suosittele

>>753820

Kuten sanoin, tuskin siellä ketää kiinnostaa toi oikeudet, jossei ylipäätänsä liiku rahat. Enkä usko, että siihen riittää mitkää vanhojen Jallujen mainokset, vaikka tunnearvoo niillä oiskin. En myöskää millää ysikytluvun kikoilla saanu ladattua uncasipistä mitään, eli eiköhän lain kirjankin täyty.

Ja mitä tohon muuhun tekoälyhommaan tulee, niin lontooks. Näytekoko on yksinkertasesti niin pieni, turha ees haaveilla mistää kokonaisuuksien hallinnasta. Ainakaan vielä. Mutta koodihommissa kyl loistaa, koodia kun maailma on täynnä. Hyvän olosta promptaamista kyllä, sillä oletuksella, että tiiät koodaamisesta about saman ku mä.

Mut löytää muuten Steamin puolelta samalla pseudonyymillä jos kokee tarpeelliseks jauhaa aiheesta enemmän.

[ 28 viestiä | ]